När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, januari 11, 2012

Som en blixt från klar himmel.

Jag mår inte riktigt så bra här. Vakande tisdags morgon med världens dunderförkylning men tänkte att äh, det stoppar inte mig. Så jag steg upp, käkade frukost och gjorde allt jag brukar göra. Gick till jobbet (eftersom jag nu flyttat och bor på gångavstånd, älskart!) väl där så körde vi igång efter att vi hade fått en genomgång av att folk inte förhåller sig så bra till reglerna som finns i köket.

Sen drog vi igång i ringsalen och nu helt plötsligt skulle jag prata i telefon, men insåg att jag inte alls lät så pigg, hade smått ont i halsen och det bara var allmänt jobbigt att tänka. Jag plågar mig igenom första passet på 1 timme och sedan säger jag bara till Johan (plats chefen) att det inte går och att jag går hem. Han ser ju också att jag inte mår bra så det tyckte han att jag skulle göra.

Dagen igår så blev det nästan bara sämre om jag ska vara ärlig, jag blev inte piggare om vi säger så. Jag spenderade dagen med att parkera på min säng och inte göra annat än att knappa på datorn eller se något på den, men undantag för när jag faktiskt pratade en stund med min roommate.

För övrigt så var det där på förmiddagen också som han låg inne på sitt rum och spelade gitarr och sjöng, som han själv sagt är han väldigt musikalisk och det var inte helt fel att höra. Dock tänker jag varje gång jag träffar någon som är så där duktigt på något eller har en talang, vad är det jag är bra på egentligen? Vad är min talang? För vad jag vet så har jag inget egentligen som jag är sådär riktigt duktig på, jag kämpar mig till saker hela tiden. Inte för att det är något fel med det men ibland undrar jag bara.

Hur som, idag är det inte så mycket bättre kan jag lova. Så jag är hemma idag också. Så om det är någon som undrar var jag håller hus så är det hemma på min säng.

Inga kommentarer: