När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, januari 28, 2012

Jag tar nu tillbaka min själ från djävulen!

Sådär då känner jag att jag har tid att skriva här också. Sista veckan på jobbet känns det som att det hänt en hel del. Dels att det bara varit sista veckan är stort, gud vad jag bara väntade och väntade på att den skulle passera! Sedan väntade jag ju också på att onsdagen skulle komma då man fick lön, underbart var det, eller? Ja, lite en besvikelse faktiskt vilket fick mig att börja ifrågasätta en del med jobbet. Hur det fungerar med det mesta, så de sista dagarna har gått åt att diskutera en massa på jobbet, läsa in sig på regler och pratat med facket. Så vi får se var detta slutar riktigt men det får framtiden utvisa.

Annars så har det vare samtal hit och papper dit vad det gäller andra saker som post som kommer hem till mamma och pappa osv. Men nu har jag faktiskt fått tummen ur och adressändrat, nu ska det bara gå igenom också och fixa så jag folkbokför mig här nere så slipper mamma och pappa bry sig om min post längre.

Men nu har jag gjort min sista dag på jobbet på MK och det tackar jag gudarna för! Det var verkligen på tiden och så som det var sista dagen då var det så nära att jag bara ställde mig upp och bad dem dra åt ... och bara gå därifrån, men det funkar ju inte riktigt så. Men nu slipper jag det där stället, helt underbar. Jag vandrar vidare till något som förhoppningsvis kommer  vara så mycket bättre. Ett stort företag, det känns som att det kommer vara bättre förutsättningar. Så måndag blir första dag och det ska bli så kul, för då kommer det vara "på riktigt".

Så denna helg är bara en transportsträcka för att jag ska ta mig dit där jag vill vara, på ett riktigt jobb med en riktig lön.

Annars så trivs jag bra här nere, när det inte direkt är någon snö här så kan jag dessutom ta mig ut och springa med mina fivefingers, blir lite jobbigare om det skulle vara blött för så blir det så satans kallt om fossingarna. Jag har idag inhandlat ett par träningssockar med tår så jag kan ha dem när jag springer så värmer det lite mer nu när det är kallt!

Annars så har jag kommit igång med träning också, har varit duktig och tränat och självklart fått besök av min gamla kompis träningsvärken. Men nu känns det rätt bra så det är skönt att en ny träningsvecka drar i gång nu snart.

Det är väl ungefär vad som händer just nu. Jag ska vara duktigare på att uppdatera nu hade jag tänkt, men det är som lite roligare om man har skojiga saker att skriva om också och riktigt så intressant är väl inte mitt liv. Men även de tråkigaste sakerna kan väl blir roliga ibland, vad vet jag?

Men viktigast av allt, FY FAN JAG HAR ETT NYTT JOBB!!

Inga kommentarer: