När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, oktober 18, 2011

Dagens I-landsproblem!

Utan att jag visste om det så "löste" jag lite av ett problem som uppstod efter att jag fixat lösningen "utan att veta om det". Detta låter kanske invecklat, ja lite så är det men enklare blir det när jag förklarar vad jag egentligen gjort.

För det första (och detta har inget med saken att göra egentligen!) så pratar jag alldeles för mycket på jobbet så jag nu har ont i halsen. Jag har investerat i ett te som jag ska ta med mig till jobbet och dricka i sinne så min lilla hals ska få vara lite varm, gud förbjude att jag skulle dricka kaffe i stället! Det skulle nog aldrig hända...

Nu till saken, jag har kommit fram till att när man bara "rest/flyttat" med endast en resväska så har man inte alltid så mycket kläder att tillgå. Sant, och nu börjar det visst bli lite kallare och det känns ganska aktuellt att ha på sig byxor ute och kanske inte shorts så som vi hade i USA. Alltså, jag har 1 par jeans med mig, ett par andra byxor, ett par loose fit jeans som egentligen är förstora men jag kan inte släppa taget om, annars har jag 2 st jeans leggings. Detta är vad jag har i byxväg. Mitt problem är som följande, hur löser jag det faktum att jag typ går med samma par jeans till jobbet varje dag? Och om jag nu skulle vilja göra något kul en helg, vad ska jag då ha på benen? För byxor ska jag då ha när det kommer vara kallt ute! Jag kan ju inte ha samma byxor som jag har varje dag på jobbet.

Nej så när jag gick förbi Cubus idag på IKANO-huset så tittade jag in, de hade ju faktiskt ta 3 betala för 2 på alla bas-plagg. Där hade det jenas för 199 kr och dom såg inte så illa ut ens. Det kanske till och med skulle vara värt att betala 400kr för 3 par jeans, eller? Jodå, tänkte jag om inte annat så kan jag ju prova. Jag tittade runt lite i butiken på de jeans de hade och tog med mig några, utan att ha någon aning om viken storlek jag ens har nu i dagsläget (ett mindre I-landsproblem!). De byxor som jag provade som kostade 199kr var på tok för stora, YES för fan tänkte jag! Hur sjukt bra tror ni inte det kändes när jag kan ta en storlek mindre, det var som en boost för egot.

Sen provade jag även ett par byxor som var typ slim fit på och tänkte dessa kommer jag aldrig komma i och oj, dom passade visst och jag föll pladask där och då för dem. Problemet var bara att dessa hörde inte till bas-plaggen och kostade 399kr. Jaja, vad göra liksom? Jag provade lite mer bas-plagg jenas men kände bara att nej usch, dom ville jag inte ha! Dom andra var ju så sjukt mycket snyggare, så vad gör jag? Jo, i stället för att gå hem med 3 par jeans för 400kr går jag hem med 1 par för samma summa. Visst är det logiskt?

Men oj så nöjd jag känner mig, speciellt också när jag kommer hem och sorterar lite i min tillfälliga garderob, aka resväskan. Jag viker och sorterar och stuvar om, lägger ner kläder jag använt osv. När jag då kommer till de jeansen jag har haft varje dag i stort sett så ser jag till min förskräckelse DETTA!

 Framifrån, ser ni hålet!?
 Från baksidan!
 Sådär SKA det se ut men det gör det ju inte...
En bild på mitt nya tillskott måste jag ju också erbjuda er. Jag brukar inte gilla hög midja men dessa fullkomligt älskar jag. Ber om ursäkt för att det bara blev mobilbilder idag, jag vet superkass kvalla.

Min knapp håller för tusan på att trilla av! Hur i all världen ska detta sluta riktig? Mina älskade jeans som har hängt med mig i ja, jag tror det är närmare 4 år nu, kanske 5 år till och med. Dom kan ju inte bara kasta in handduken genom att låta knappen trilla av! Men tills detta problem är fixt så är jag otroligt glad att jag faktiskt köpte mig ett par jeans, för hur hade det annars gått? Ja, då hade det nästan varit så att jag måste gå till jobbet utan byxor och det vill vi väl inte!? Nej, så roligt ska vi inte ha det.

Okej, jag överdriver LITE jag har ju andra byxor att ha, men dom passar inte till allt och jeans passar ju verkligen till allting! Så visst är det lösningen på alla problem. Utan att jag visste om det när jag köpte mina jeans idag så löste jag ett problem som uppstod när jag väl kom hem, det kallar jag att vara en bra problemlösare!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur löser du problemet med att dom vart dyrare då?¿

// Nypon

Linda sa...

Ja, det får helt enkelt bara vara så! Men nu har jag ju även fått en ny knapp på plats på mina "gamla" jeans så nu kan jag använda dem igen!

Anonym sa...

Oooooh!
Det kan nog inte bli bättre!
Nästan så man kan säga win win!
(om man nu kan säga så när det bara gäller en person!) *ler stort*

// Nypon