När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, september 19, 2011

Ska det vara så SKA det!

Ja men oj så det kan gå! Fördelen med att vara här är ju faktiskt att om det är fighting "galor" eller liknande så kan man alltid se det live på något uteställe. Stämningen är fantastisk! Även om det inte blev som tänkt igår, Tony ville att vi skulle åka till Nicky Rotten för att se boxningen med honom. Ortiz - Mayweather men eftersom att vi var lite för sega eller rättare sagt inte tänkte oss för så kom vi inte in på stället eftersom att det var för mycket folk. Vi fick ändå träffa Tony och pratade med honom en stund.

Han är världens sötaste och hade fixat så att vi skulle komma in gratis på Stingaree, ett helt fantastiskt ute ställe här i SD där det kostar 20$ att gå in men det slapp vi betala. I alla fall så gick vi till en annan bar som visade fighten och jag kan verkligen inte låta bli att skratta lite när jag tänker på namnet. På allvar vill man verkligen att baren ska hetta Wet willy? Väl där tog vi oss in till slut lagom till fighten och vilken fantastiskt stämning. Nu går det ju diskutera hur fighten slutade men ändå så tyckte jag det var riktigt kul! Vi var inte ensam från Victory där för vi träffade på Dean också.

Vi gick sedan vidare till Stingaree, lite tidigt men folk droppade in och vi hade trevligt. Sedan så visste vi att en hel del människor från gymmet skulle befinna sig på en annan bar så dit begav vi oss senare på kvällen för att möta upp dem. Hur kul som helst verkligen och som vi skakade rumpa! Dock kunde vi ju kanske ha tänkt oss lite för när vi skulle byta lägenhet idag.

Det hade blivit lite trassel med bokningen av boendet så den lägenhet som vi nu bott i skulle vi måste byta från till en annan i samma hus. Det är alltså samma ägare och allt, men nu så här i efterhand så var ju den vi fick byta till ännu bättre. Det jag tänkte komma till var att vi inte alls hade direkt packat ihop våra grejer, inte diskat på FLERA dagar så det såg rent fördjävligt ut. Det är inte så att man känner sig speciellt sugen att ställa sig sådär 10 på morgonen dagen efter och diska. Dock så hade jag väl inte riktigt hunnit bli bakis vid detta lag men ändå. Jag tog mig i alla fall an uppgiften och ja, det tog mig väl 45 min att diska allt.

Vi fick packa ihop alla våra grejer och ställa dem i garaget medan de städade den lägenhet som vi skulle flytta in till för att samtidigt städa den som vi bott i för att det där också skulle "flytta in" någon på eftermiddagen. Som tur är så kom kära Jon och plockade upp oss och vi åkte till hans lägenhet där vi parkerade oss på soffan, vi skulle se film och Elin var fast besluten om att se Avatar och eftersom att jag sett den så bestämde jag mig bara för att luta mig tillbaka och sova. Jag kan säg att det behövdes när jag inte ens har någon aning om hur få timmar jag sov i natt.

Nu är vi i alla fall inflyttade i den "nya" lägenheten som också är jätte mysig, det kändes ganska skönt faktiskt att få bo rent ett tag nu. Vi installerade oss lite och bestämde oss sedan får att köra till Phil's BBQ och ta med oss mat hem för att äta. Även fast jag inte kände mig sugen på denna typ av mat så var det så sjukt jävla gott!

Nu sitter vi i soffan och ser klart Avatar. Jag kan inte beskriva hur trött och sliten jag är just nu! Det tar verkligen på att ligga på topp men jag kan garantera att det kommer bli lite lugnare i veckan! Och fram för allt en tidig kväll ikväll!

Inga kommentarer: