När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, september 27, 2011

Men lyssna på din kropp din knäppskalle!

Jag kan säga att det TÄR rätt hårt att vara här och speciellt träna som vi gör. Jag fick till slut en massage efter många om och men och en jävla lång väntan. Det som går att konstatera är att min nacke är helt fuckad, Charles som masserade mig har i stort sett aldrig tidigare varit med om en så spänd nacke. Jag tog visst priset, ett pris som man kanske inte ska vara så stolt över. Jag har i alla fall lärt mig något och även fast vi bara vill köra på här borta så hårt som möjligt och låter annat prioriteras bort så är det inte värt det. Jag VET att man BORDE stretch men ändå är det så jäkla svårt att ta sig den tiden här. Träna är ju mycket roligare!

Nej, när man ligger där på bänken och i stort sett svimmar när man får massage så är det inte riktigt rätt...

Jag har ignorerat min kropp lite för mycket och därför sitter jag här nu också men en förkylning även om jag försöker förneka det. De 2 senaste nätterna har jag sovit skitdåligt. Eller lördagsnatten får jag ju skylla mig själv över att det blev sent, endast 3,5 h sömn men de få timmarna var totalt värdelösa! Och natten till idag var inte bättre, även fast jag kom i säng där just efter kl 22 så hade jag fortfarande inte somnat när klockan var 2. Jag vet inte hur många gånger jag också har varit uppe i natt, nej det går inte riktigt så bra för min kropp just nu. Man kan ju tycka att en hel dag på Six Flags gör att man skulle sova som en stock men inte jag, jag kan inte få ro i kroppen. Det känns som att jag ska drunkna när jag försöker sova.

Det är inte att jag är massa tät i näsan eller så utan jag hostar lite och har lite slem i halsen. Problemet för mig är bara att när jag sover så känns det verkligen som att allt slem rinner ner för luftstrupen så jag inte kan andas, därav lyckas jag aldrig somna.

Detta gjorde ju självklart att jag inte alls har presterat nå vidare bra idag. Vi hade pratat med Sarge så vi hade en private med honom kl 9 i morse ( jiu jitsu). Till en början tyckte jag att det gick rätt bra men sen gick det bara utför. Jag blev frustrerad när jag aldrig riktigt lyckades med det jag skulle göra och även fast Sarge säger att det går bra och säger att jag inte ska bli frustrerad utan att vi ska få det att funka så är det ju klart att man blir frustrerad när det verkligen inte funkar. Jag tycker verkligen inte att det är fel att bli frustrerad, klart man måste få känna att det är jobbigt när saker och ting inte funkerar, det kan inte alltid funkar. Men det märks så tydligt när man verkligen bara är 2 st och en instruktör. Jag hoppas verkligen inte att han på något sätt tar illa vid sig och tror att jag "inte bryr mig" bara för att det inte riktigt gick sådär tip top bra. Jag tror inte att han gör det, jag tror att han mer än väl förstår men jag vill heller inte verka otacksam över att han lägger ned tid på oss, bara oss.


Nej, om mitt huvud hade varit lite mer med så hade jag kanske själv fattat att det är ok att man inte hajar allting på en gång. Utan som Sarge sa, ja men allting funkar inte lika bra för andra så då slutar vi inte förrän vi hittat något som funkar för dig. Men jag var verkligen för trångsynt och bara tryckte ner mig själv under sista halvan av passet och hur bra går det då? Jag önskar att jag hade haft hjärna nog och bara kunna skakat av mig detta och i stället känna bra man skit samma jag ska kicka ass på allt annat i stället.


Nu så skulle visst passet i afton vara ganska lika så då får vi ett tillfälle till att öva på dessa saker och även fast jag inte alls har lyckats sova något nu  så ska jag tillbaka ut på mattan och inte ge upp och inte trycka ner mig själv bara för att saker och ting inte faller på plats på en sekund. Jag ska allt också visa Sarge att jag visst vill och kan och att jag inte är någon otacksam djävel.


Så nu är det faktiskt dags att börja packa väskan igen för att bege sig mot gymmet, även fast jag känner mig tröttast i världen just nu.

Inga kommentarer: