När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, augusti 23, 2011

Försöker värma upp inför allt bloggande på resan!

Jo, nu hoppas jag av hela mitt hjärta att jag har jobbat mitt sista pass! Jag känner mig mer än färdig nu. Jag har knappt haft tid till att vara social den senaste tiden för att jag har jobbat och när jag inte har jobbat har jag tränat, ätit eller sovit. Jag hade hoppats att det skulle stämma lite bättre överrens med träningen för Lenas skull också, så man får hjälpa henne att komma i sin livs bästa form nu inför fight.

Jo, min framtida resa mot USA och San Diego igen den är mindre än en vecka bort nu och den 10 september så ska Lena för första gången kliva in i en bur, en amatör mma fight. Så jag hade velat vara till mer hjälp men när jag jobbat har hon varit ledig och när jag varit ledig så har hon jobbat eller så. Men nu så igår äntligen så var vi på mattan samtidigt och jag måste säga att det känns riktigt bra!

Men nog om Lena, jag då?! Jodå, jag kämpar på, tränar flitigt på Bakfickan så det står härliga till och ja älskar det, förutom den veckan då vi damer inte hade något omklädningsrum. Sen så har det varit lite si och så med kampsportsträningen när det är fasta tider där och jag har jobbat, då är det inte alltid man har möjlighet helt enkelt. Mycket har kommit i vägen men jag håller igång ändå! Jag har råkat trampa snett med min vänster fot så den har varit lite si och så. Där av kom jag på den bra idén att nu i sista stund innan resa boka tid hos Tommy (kiropraktorn som jag går till) så han får fixa mig innan jag åker. Foten vet jag behöver justeras lite.

Annars nu idag så har jag en fixar dag. Dags att börja förebereda för vad som komma skall, alltså det jag inte vet! Jag fixar med CV så alla papper är i ordning. Kollar efter jobb att söka och bokar tider för både det ena och det andra. Handlar och börjar göra en packlista osv. Igår vad jag också in på Skebo och sa upp lägenheten så snart är jag bostadslös också. Ja, vad händer inte i mitt liv just nu?

Nej åter till jobbsökandet. Jag tror att jag just kan ha hittat ett drömjobb, vågar man hoppas?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det här fixar du Linda !! Stora kramar och lycka till, allting brukar ordna sig .... extra mammi

Anonym sa...

Ha det så toppen i USA, det kommer gå toppen och du kommer vara ännu mer i shape när du kommer, hur nu det är möjligt. Du är ju redan värsta läckerbiten och i form ;-)
Sofie