När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, juni 02, 2011

Lite får man väl fuska?

Lite besviken jag blev igår när jag cyklat till Edda och dom stängt tidigt eftersom att det var dag före röd dag, så inte blev det någon BJJ träning då inte. I stället fick jag cykla hem och byta skor och fara ut och springa. Eftersom att det var så otroligt fint väder så sprang jag i mina tights och en t-shirt vilket innebar ingen ficka för min nyckel. Så jag löste det genom att stoppa den i sport-bhn, trodde jag... Jag kommer hem lagom trött, lite onödigt trött faktiskt med andan i halsen och börjar gräva innan för tröjan och inte fasen hittar jag nyckeln inte. Den var inte där jag lämnat den och så börjar jag tänka, "tänk om jag trodde att jag stoppade den i sport-bhn men att det bara var innanför t-shirten!". Då borde ju nyckeln ligga där någonstans i närheten men inte hittade jag den inte, nu börjar pulsen gå upp ännu mer, jippie. Dessutom hade jag inte med mig telefonen så jag kunde inte ringa Simon tex och hämta hans nyckel så hur löser jag detta. Då var min tanke bara att gå till Micke och Camilla och hoppas på att de var hemma eftersom att dom bara bor en gata bort så går det säkert att lösa. Men innan dess så gräver jag runt en extra gång och vad hittar jag, jo nyckeln. Den hade visst "skumpat runt" där med brösten men jag hittade den till slut och jag kunde andas ut!

Otroligt SKÖNT! Så då kunde jag komma in i lägenheten och ta mig en efterlängtad dusch utan problem, lite lättad blev man. Så det kan gå.

Annars så är det röd dag idag och inte händer det så mycket spännande då inte. Jag har sprungit broarna även idag dock så ville jag bara ta det lugnt så det var ingen vinnartid direkt. Sen så har jag träffat underbara Lena och "fikat" med henne. Hon stog väl mer för fika delen när jag hade ätit efter min springtur, det blir som lite fel att äta mitt mellan lunch och middagen också så jag drack te och köpte med mig onyttigheter. En påse med eget naturgodis från Stigs. Jag inbillar mig att det ska vara nyttigare men  HA HA jag försöker bara lura mig själv. Socker är den första ingrediensen så det kan jag ju glömma att det är nyttigt, men visst kan det väl vara kul att testa Hallon-Lakrisfudge. Dock var naturgodis kommer in i den bilden vet jag inte? Jaja, dyrt var det också, så jag hoppas det är värt pengarna, men när man inte köper så mycket gör det ju inte allt för stor skada heller.

 Jag var ut en snabbsväng idag också och tänkte fånga något somrigt på bild, så det blev detta.

Inga kommentarer: