När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, juni 03, 2011

Egen vilja?

Känns riktigt skönt när man vaknar på morgonen och solen lyser, egentligen hade jag tänkt vara hurtig och åka inlines direkt på morgonen men jag tog lite extra sovmorgon sen hade jag inte riktigt tid. Jag skulle nämligen träffa mamma och pappa på stan för att vara "smakråd" åt pappa. Han fick ett presentkort på Hansens av jobbarkompisarna i fördelsedagspresent för att som är så less att se på han i "skitkläder". Så då tyckte dom att det var helt rätt att tvinga han att köpa snygga kläder, dock är det inte lika lätt att faktiskt lyckas att ens få in han i en affär, än mindre få han att "tycka om" något att köpa.

Om det är någon som tycker att jag är envis, ja så kan ni ju gissa var det kommer ifrån.Sen tycker jag i alla fall att det är otroligt underhållande när pappa står där i butiken och vantrivs men han vet att han måste och inte kan smita från det, samtidig säger han "men nu måste det väl vara slut på pengarna snart!". Vilken underdrift han har inte ens gjort av med en tredjedel av pengarna! Om än det vore jag som var så lyckligt lottad! Jag kollade inte ens efter grejer till mig och ändå var det som att alla snygga kläder ropade på mig (alltså kläder till mig), jag hittade en sjukt snygg jacka som gick loss på runt tusenpappen, det är ju som fått... om man nu skulle vara min far.

Jaja, annars så har vi haft kanonväder idag och jag har legat ute i solen ett tag och läst tidning och myst, mycket trevligt. Och för att Maria ska längta hem ännu mer så tänkte jag bjuda på denna bild som jag tog igår. Det är ju för tusan inget mästerverk men vem skulle inte njuta av att sitta där?


Jag tog lite fler bilder så jag bjuder på dessa tre också.



Linda: "Simon se glad ut"

1 kommentar:

Maria sa...

Haha ååhh jag längtar faktiskt hem mer när jag ser det där!!

Jag har läst om det där med att "dra bort" muskeln från benet, att det kan hjälpa om benhinnorna bråkar mycket. Anledningen till att jag har fått benhinneinflammation tror jag beror på att jag bara har sprungit på asfalt och kört längre pass än jag är van vid,. Har testat att springa på löpband nu och det går bra eftersom det är mycket mjukare. Så jag ska helt enkelt köra mina långpass inne ett tag och kortare pass ute för att vänja benen. MEN om det inte har blivit bättre innan jag kommer hem kanske jag få boka in en tid hos Simon. Kan ju knappast skada! =)