När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, mars 02, 2011

Vad tycker ni jag ska baka?

Imorse, finally fick jag tummen ur och med Simons hjälp så tog vi mina "träningsbilder" för att kunna se mina, framsteg (som tur inga baksteg) och skillnader. Min tidigare bilder togs i Norge sådär ett litet tag in när jag började träna sådär lagom när Simon kom till norge. Dock så hade det inte hänt någonting på den tiden så det är som om jag var "nybörjare". Haha och det är inte så att jag vill stoltsera med dessa bilder för så vackra är dom inte!

Sedan sitter jag och funderar på vad jag riktigt ska baka till nästa vecka och NÄR jag ska ha tiden att baka! Eftersom att Simon bakade bullar och sedan så hade hans pappa gjort tårta (asgod för dom som gillar den alltså hemmagjort prinsesstårta) och sedan hade jag några dagar tidigare testat att baka några typ cookies som blev ok. Jag smakade lite men kände inte att jag fick sug efter dem så då var dom inte tillräckligt goda som tex dumlemuffinsarna. Sedan så var jag snäll och gjorde chokladbollar (vågar på allvar inte skriva det "riktiga" namnet här i blogg om någon skulle bestämma sig för att hota mig till livet för detta!) och sen så tror jag inte det var något mer...?

Men detta måste ju jag bräcka tänker jag och eftersom att jag inte gillar tårta så vill jag inte ha något sådant, så vad gör man i stället för det då? Jag var inne på spåret att göra vaniljvisp grejen jag brukar eftersom att den brukar uppskattas men så funderar jag på att göra egen vaniljvisp men jag vette tusan hur det ska gå alltså! Jag vet inte om det kommer funka riktigt så vi får se. Sedan så måste jag ju toppa Simon med att baka bullar också men jag ska göra blåbärsbullar med vaniljkesella få se hur det blir, gott hoppas jag! Och så hade jag tänkt tanken att göra dumlemuffins bara för att men sen bläddrade jag i "Bara bullarboken" som jag fick av Magdalena när hon kom hit på besök för tjejkväll men några tjejer från Bureå i fredags och där fanns det recept på semlor men en speciell med lite choklad inriktning (och SJÄLVKLART INGEN mandelmassa för det går ju för tusan inte äta, där går gränsen!) och den verkade cool så då blir jag sugen på att göra den.

Men på allvar, hur ska detta gå till riktigt? Hur ska jag har "råd" att köpa allt, baka allt, ha tid att göra allt och sedan så vet jag med mig att jag för tusan knappt kommer ens smaka av det! Bara för att jag vill vara "lite bättre", hur var det där nu, går vägen till mannens hjärta genom magen? Jag tror det, men alla dom andra då?

Ja, vi får se hur det blir och vilka som kommer för om jag bakar så vill jag inte att det ska bli så mycket över så jag måste frestas här hemma. Vilket I-landsproblem, ja så för alla som inte förstått det än är ni välkommen på (födelsedags)fika onsdag nästa vecka (9/3) helst ser jag att ni kommer äta massor och tycka att det är gott :P

Inga kommentarer: