När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, februari 25, 2011

Då vet ni mitt I-landsproblem!

Sjukt frustrerande är min dator, men mest Mizilla Firefox som jag använder. Nu har det då uppdaterat sig antar jag. Inte för att jag kommer ihåg att det verkligen har det men jag gissar det för när man starade upp det var det en "ny" starsida, den som brukar komma upp när det är uppdaterat. Och det har jag väl ingenting emot MEN det funkar fasen inte som det ska!

Det första jag göra på morgonen är att starta datorn medan jag gör gröten och sedan logga in på blogger och fejjan. Men jag kan inte få fram bloggers sida. Det kommer upp ett felmeddelande och inte typ, det gick försegt och anslutningen bröts av någon anledningen som kan dyka upp ibland. Utan nu handlar det något att man min jävla dator inte kan verifieras som säker eller nå, alla dess signaler som skickas hit och dit för att man ska kunna komma fram på internet, ja det funkar inte för mig. Inte för bloggers hemsida. Så jag säger det till Simon nu imorse och han säger bara, googla för han orkar inte bry sig när man frågar snällt om han vet något om detta.

Så tills vidare fick jag testa om det funkade på explorer och visst gör det de, så själva sidan är inte kapad eller något liknande. Och så SJUK frustrerande mina vänner att använda explorer. Värje gång jag klickar på en blogg och ska läsa ploppar den upp i ett nytt fönser som dessutom är minimat istället för en ny flik!

Jaja, världens I-landspproblem jag vet, så jag tänkte inte hänga upp mig så stort på det egentligen utan tänkte att om Chrille hade vägarna förbi så kunde han kanske titta på det. Ingen stress, spänn loss lite du överlever Linda.

Tills jag skulle fixa med mina pengar idag och betalar räkingar osv. Jag använder mig av Mozilla och kommer till swedbanks hemsida, än så länge frid och fröjd. Trycker på logga in och samma jäkla meddelande kommer upp. Jag kan alls nu inte logga in på banken heller! Vad är det för jäkla fel!

Så då var det bara att testa explorer och visst funkar det...

Men jag vill inte använda explorer, jag gillar inte explorer det är irriterande och klickar och har sig. Så jag måste höra med Chrille om han kan hjälpa mig för Simon kommer ju inte göra det, det är ju ett som är säkert! BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.

Inga kommentarer: