När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, mars 03, 2011

Kom igen ring en gång till nu!

Så ni vet så tycker jag det är sjukt irriterande att när någon ringer från Skellefteå kommun och man inte svarar så har man inte en susning vem det varit! Och jag har en känsla om att det var sommarjobbsrelaterat så det hade ju varit intressant att få prata med människan och själva grejen är ju då att om man ringer upp så kommer man bara till Skellefteå kommuns växel och vet inte vem man ska fråga efter att få prata med.

Nu ska jag återgå till att läsa en av böckerna till en kurs och den är rätt intressant men jag ser inte riktigt syftet med den än, jag hoppas att det kommer. Sen är den gammal och bara det gör den lite kul att läsa men innehållet är inte alltid kul när det handlar om bla folkhälsa där vid andra världskriget och man får höra hur folk resonerar för att tex kastrera människor som "anses odugliga" (detta är inte mina ord! utan från boken). Ni vet hela rasgrejen, inte OK!

Inga kommentarer: