När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, mars 18, 2011

Stryk har jag fått!

Har varit till kiropraktorn idag, Tommy. Duktig kille det där och intresserad av kampsport så det är kul att gå dit när han har lite förståelse för vad som också är bra för sporten som man tränar. Han kollade på mina fötter och knäckte lite, jag har dåligt "glid" i högerfoten och det är därför som jag känner av stukningen när jag viker foten uppåt och nedåt i "branta" vinklar. Men det är bara att fortsätta köra.

Han tog en sväng om på ryggen också men jag har inte känt av några direkta problem, så där känns det rätt lugnt. Men jag VET att det är ju alltid något som har tagit lite stryk när det alltid är en ändring så oftast går succesivt så man inte alltid märker av det. Så han tryckte till där lite och så en gång till och då kändes det som han flyttade om hela ryggen. Både skönt fast obehagligt. Och så kunde jag andras normalt igen, tydligen.

Sedan nacken alltså, oj oj oj. Den fick sig en bra omgång sist jag var dit och även denna gång är jag helt säker på att den behövde lite stryk. Jejemen, han vred och knaka, bara men är avslappnad och usch så obehagligt det är! SPECIELLT ljudet, skulle det inte låta så mycket hade det varit mindre obehagligt. Nacken justerade han 4 ggr, höver,vänster när jag låg på magen och höger,vänster när jag låg på rygg. Men jag känner att jag har fått rörligheten tillbaka och det är så sjukt skönt!

Sist men inte minst så tog han sig an mina muskler en sväng och har gett mig några blödningar. Låter konstigt men han förklarade det sist jag var dit och om jag inte minns fel så funkar det som att man man har en muskel som är jätte spänd och jävlig. Om man då bryter ner den (han använder en skrapa) och det bildas oftast en blödning, för att få igång muskeln igen så när den då bygger upp sig själv så kommer den tillbaka starkare och avslappnad, lite som "ny". Sen var han så snäll så han ville ge mig lite mer explosiva slag så han jobbade specifikt med en speciell muskel ett tag där också. Fint säger jag.

Nu ska jag dricka massa vatten hela dagen och chilla, det blir ingen träning för min del idag och överlag väldigt lugnt innan vi åker. Nu känner man att man lever det kan jag lova!

Inga kommentarer: