När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, mars 26, 2011

Om jag och Lena fick bestämma...

så kommer vi inte hem. Efter att ha fått tagit igen oss med sömn en natt och lite sovmorgon så gjorde vi i ordning pick och pack för att dra iväg. Först upp gymmet, Victory MMA. Väl där fick vi prata med Rudy som fixade oss en super deal där vi först slipper betala för medlemskap hos dem och sedan så får vi dela på priset av vad det kostar att ha 12 privata pass med den instruktör vi önskar (samma eller olika, upp till oss) och så tränar vi de passen tillsammans. Helt toppen tycker jag, visst så blev det dyrare än vad vi planerat men det är det värt.

Efter det styrde vi bilen mot OTM en butik som säljer allt som hör fighting till, utrustning och kläder. Lena behövde ett par nya handskar och när hon har så liten hand så tog det dem 10 min på lagret för att hitta ett par som kanske kunde passa. Med inte så mycket annat till val så blev det dem. Jag själv investerade i ett par thai-shorts. Jag tänkte ta en bild och lägga upp men nu är jag för lat när jag dessutom har tränat i dem idag. Så dom hänger på tork och luktar svett.

Efter det så höftade vi på egen hand om vägen tillbaka till hotellet för att kasta in lite grejer och sedan dra och fylla upp med lite mat. Lena hade kollat i förväg och det blev Costco som vi reste till och nämen se där. De delade parkering med gissa vad...

svenskar. Hur ofta ser man förresten IKEA tillsammans med palmer?

Ja, vilken upplevelse det sedan är att handla mat i USA. Vid det här laget började vi ha lite tajt om tid när vårat första pass med Tony Palafox skulle gå av stapeln redan 15.30 och klockan börja närma sig halv 2 och vi skulle dessutom äta mat däremellan. Så vi lägger på en rem, köper med oss en lasagne som vi värmer i micron och det tar en evighet. På stående fot äter vi en bit lasagne som inte riktigt var genom varm men vi måste för att komma i tid. Lite dålig planering men vad gör man, det bästa så klart!

Som sagt så var vårat första pass med Tony Palafox, en av de privata passen. Vi tyckte att det kändes som en bra grej att börja med och att det då kommer vara lättare att planera vår framtida träning. Vi får börja med att skuggboxas några minuter för att visa lite vad vi kan och "vilken nivå vi ligger på". Efter ett par minuter så bryter han och tycker att det ser rätt bra ut men att vi bara kör på och inte tänker något på att försvara oss. Så vi fick en handmits som motståndare och skulle nu både röra oss runt och försvara oss. Genast får vi höra att det ser mycket bättre ut, skönt kan jag tycka för jobbigt vore det väl annars? Vi går vidare till en annan del av gymmet och här delar vi upp det, en får "övningar" medan den andra får lite tid med Tony och drilla. Jag kan inte annat än säga att jag har oerhört stor respekt för denna man. Han kan sin sak och är otroligt duktig på att se de små sakerna som har stor betydelse.

Efter detta där vi jobbar en del slag och kombinationer med side step osv så går vi tillbaka till ringen och fortsätter men lägger på sparkar. Och som han sa, tänkt inte på mig det är din träning sparka bara. Vilket jag gjorde och vad ska man säga, får man tycka att det är kul att sparka på någon? Hårt? (läs: hårdare än vid sparring hemma men kanske inte som på mits). Efter detta kliver vi in för första gången i en octagon och här blir det jobb på det som inte är min starka sida, inte så konstig när jag inte tränat annat än thai.

Haha, jag kan tänka mig att det såg kul ut och att han kanske funderade på vad jag egentligen gjorde där men Lena var duktig, väldigt duktig. Men jag är nöjd med min prestation när det är något jag inte gjort förr. Jag kan inte göra annat än det jag blir ombedda att göra och försöker göra det på bästa sätt. Mycket kan jag säg att jag har lärt mig idag och är väl nästan överväldigad av allt det nya, men jag ska försöka föra en träningsdagbok där jag skriver ner det viktiga från passen så man kommer ihåg till senare tillfällen. Så det kommer inte som en chock när jag måste börja med grunderna på marken, men nybörjarpassen är inbokade för min del!

Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta under vissa delar av passet, det kändes vissa stunder som det lättaste i världen och andra som att man skulle av lida. Men jag kan inte säga annat än att jag är HUR NÖJD som helst. Det är nog kanske något av det roligaste jag har gjort och att få denna chans att träna med dessa det är helt fantastiskt!

Så efter passet drar vi förbi Target en sväng för att köpa oss ett lås så kan vi lämna skydden på gymmet och så hittade vi massa annat spännande också som kläder till ingen summa pengar alls. Dock behärskade vi oss för att  kolla runt lite i stan vad det finns för utbud innan vi går loss. Det blev bara att par flipp flopp för ca 20 kr.

Sedan har vi röjt upp lite där vi bor och fått lite ordning på saker och ting, ätit mat och nu suttit och bloggat alla dessa sjukt många rader för er skull. Lena försökte lägga upp en film som vi spelat in men det tog på tog för lång tid för den uppkoppling vi har att tillgå så den kanske kommer upp i efterhand när vi är hemma igen. Jag ska försöka bättre mig och fånga mer på film så blir det kanske inte lika mycket text heller.

Vi kommer att träna igen i morgon kl 10 ett pass med Tony och även några vapendragare som hjälper oss att träna och så får han se på lite hur det går och hjälpa oss att göra bättre ifrån oss. Och om jag inte har räknat fel nu så när kl är 10 (på morgonen) här så är klockan 18 hemma i sverige. Så det finns kanske en möjlighet då för er att se oss in action.

Nu så ska jag ge mig så återkommer jag så fort jag kan. Simma lugnt där hemma.

Inga kommentarer: