När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, februari 24, 2011

Det börjar vara dags att ta ställning nu!

Eh, jaha. Idag hade jag äntligen bokat tiden för att få en koppmassage eftersom att jag tog lite bilder till Lena hela förra året som hon nu använder till sitt företag. Bättre sent än aldrig är det väl? Men så ringde hon igår kväll och sa att hon hade fått magsjuka och då slipper jag ju gärna undan att komma dit och bli smittad. Så det blev att boka om tiden till tisdag nästa vecka. Inte dör jag av det inte, då har man bara något att se fram emot!

Annars så ska jag en sväng på skolan och skriva ut lite papper och så har jag lite saker jag borde göra typ läsa massa sidor i boken och så. Sedan är jag verkligen i valet och kvalet hur jag ska göra riktigt. Alltså nu har jag valt att läsa på 100% och tänkte att det blir ju fin fint när man kan ha en marginal på 1 kurs som man inte behöver klara men problemet är ju då att man måste ju göra tentan i alla fall för annars räknas det som att man hoppat av kursen. Ja och där själva grejen den att för den kursen jag "valt" att "hoppa" så måste man skicka in inlämningar och dessa är obligatoriska för att få göra tentan så då måste jag ju lika förbannat "göra kursen".

Så vad vinner jag eller förlorar. Jo antingen så stressar jag som tusan och hoppas att jag klarar kursen eller så jag får göra tentan och då får pengar för att studera 100% eller så väljer jag att läsa 75% och klarar dessa utan större problem men förlorar då ca 2000 kr i månaden.

Det jag är rädd för är ju att det inte ska gå vägen med 100% och att CSN hävdar att jag hoppat av kursen och då inte har läst mina attans 100% och det blir strul för framtiden och en massa skit, eller så får jag 2000 kr mindre i månaden vilket jag faktiskt skulle klara mig på men utan någon som helst MARGINAL om något oförutsett skulle dyka upp så ja. Vad göra?! Just nu känns det som att jag heller går ner till 75 % och faktiskt ser det som, jaja skit samma att jag får mindre pengar men jag får lite mer fritid att träna på och chilla på innan jag till hösten då förhoppningsvis kommer in på civilekonom och måste plugga häcken av mig!

Skulle jag ha tur kanske man kan hitta någonstans att jobba några timmar extra men den chansen känns inte så hög dock. Hum, kanske ska slå en pling till CSN i alla fall och höra vad dom säger när det är tänkt att jag ska få pengar imorgon för dom hinner nog inte ändra detta till dess.

Men annars är all hjälp välkommen som att har någon ett jobb över till mig godtar jag det gärna, lika så om det är någon som känner att de har lite för mycket pengar så tar jag också det väldigt gärna! Tack på förhand hörrni ;)

Inga kommentarer: