När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, januari 30, 2011

Nytt träningsupplägg here we go!

Ny träningsplan. Även fast jag varit supernöjd med upplägget av övningar och pass på gymmet sedan norge så funkar det inte riktigt när jag kommit hem hit och det bara blir 2 pass på gymmet per vecka. Det blir för lång tid mellan passen och jag hinner då inte med att bygga upp musklerna under den perioden då man faktiskt bygger efter att man belastat dem. Så enda chansen nu är helkropps pass.

Så nu har jag gjort ett träningsschema och så här kommer min vecka se ut. För mig så kommer det bli sjukt tufft men jag vet att jag kan! Det blir lättare när jag lärt mig övningarna!

Måndag:
Blir det gym med bänkpress, lath, dips och Arnoldpress.

Tisdag:
Blir det först thai och sedan i lokalen blir det marklyft, knäböj och millitärpress. Detta för det första för att jag inte kan tekniken och måste lära mig så Simon får guida främst marklyft och knäböj. På millitärpressen är jag inte helt där än till 20 kg och när det bara finns stångar på gymmet som väger 20 kr kan jag alltså inte köra det där. Så då blir det i lokalen på thaien tills jag tar 20 kg.

Onsdag:
VILODAG!

Torsdag:
Bara thai.

Fredag:
Då blir det gymmet igen, med samma övningar. Bänk, lath, dips och Arnoldpress.

Lördag:
Först thai träning och sedan marklyft, benböj och millitärpress.

Söndag:
Bara thai.

Och "inga" undantag, är det träning så är det. Det enda undantaget jag kommer göra är när jag är sjuk och när Anna och Fredde gifter sig, då kan jag för tusan inte vara på thaien. Men om jag tills dess har hunnit lära mig tekniken hinner jag kanske dra till gymmet och faktiskt köra övningarna där "utan hjälp med uppsyn av Simon".

Sen är tanken att när jag kan och gör korrekta benböj och marklyft så sak jag göra de på gympassen så det inte blir bubbel träning längre när det är thai, tisdag och lördag. Kom just på att det också kommer bli väldigt tajt om tid på lördagar men jaja, får väl i värsta fall göra det jag hinner och ta resten på söndagen.

Men då vet ni.

Inga kommentarer: