När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, december 20, 2010

Snabbspola förbi den är tiden hade varit otroligt skönt, men det funkar inte så!

Jag skulle bara ha gått hem i alla fall efter rasten mellan dubbel mattelektionerna. Men jag tänkte att jag kunde sitta en stund till och göra bort lite grejer men vadå göra bort?! Man sitter ju bara fast! Och idag var en sån dag då det bara inte funkar och det känns så uselt!

Det funkar inte även fast man försöker så det knakar och i stället måste man fråga om hjälp hela tiden! Minst 7 ggr på varje tal!

Usch vad dåligt det kändes på slutet och jag ville bara sätta mig och gråta. Matten har jag dessutom inte tyckt ha varit sådär super svår, bara vissa moment men annars har den egentligen rasslat på rätt bra. Fast vissa saker har jag inte alls kläm på, då känns det lite tråkigt när man känner att det varken finns riktigt tid och tillräckligt med uppgifter för att egentligen hinna lära sig. Vad gör man då?!

Hoppas på det bästa. Jag hade egentligen tänkt baka lussekatter idag men just nu har jag inte direkt lust att göra någonting. Har inte ens matlust, sådär efter en hel dag på skolan, lite ovanligt.

Inga kommentarer: