När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, december 19, 2010

Jag kommer nog aldrig förstå detta!

Jag har hittat fram till en blogg som en norks tjej på 14 år (tror jag det var, plus minus något år) skriver i. Hon är väldigt fotointresserad så det är kul att läsa både för det och sen för att det är på norska! Men jag vet inte jag. Idag skrev hon ett inlägg där hon berättar om vilken foto utrustning hon har. Och håll i minnet att denna tjej nu bara är 14 år. Hon har 2 systemkameror, nyss uppgraderat sig till en som kostar runt 10 000kr sen så har hon 4 olika objektiv plus extern blixt, reflexskärm, stativ utöver alla små tillbehör som linsfilter och lite annat sånt.

Jag blir lika förvånad varje gång, vars får norrmännen sina pengar i från och UNGDOMARNA?!

Hon har ju mer i sin utrustning än vad jag har och då är jag 22, hur går det ihop?

Nä, jag har i alla fall slitit för mina pengar och mina prylar.

Inga kommentarer: