När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, november 01, 2010

Inte riktigt ett helhjärtat inlägg.

Jag har haft en period där det känns som många måsten och borde och vad jag än gör så blir inget av. Jag försöker ta tag i saker men inget blir av så tillslut har jag bara avvaktat med det mesta känns det som. Allt har som legat på is, även denna. Men jag tror det börjar hända saker igen nu.

Kanske.

Jag har gjort 2 minitentor för att se hur jag riktigt ligger till i Kemin och Fysiken. Kemin fick jag tillbaka och var nöjd och med 2 extra poäng med mig till tentan. Fysiken får jag veta nästa lektion som vi har hur det gick men med tanke på att jag inte hade pluggat ETT DUGG, ingeting, nada, noll så vet jag att det gick bättre än förväntat. Jag tänker att jag går dit, tittar på papperet och skriver det jag kan och så går jag. Jag trodde inte jag kunde något men ändå så hade saker och ting fastnat och jag skrev hela tiden vi hade till och med de extra 20 minuterna vi fick skrev jag.

Så några poäng får jag allt på denna tenta men jag är nöjd med bara 2.

Nu håller jag även på att stöka upp här i min dator, flyttar över en massa och grejer på. Ska sortera lite bilder och bränna ut på CD, det tar ju sån plats nu när jag fotar i RAW. Men det är det värt, lite extra arbete blir det dock.

Hade tänkt bjuda på en bild kanske men min dator ränker så det knakar och är jätte seg nu när jag flyttar över så pass mycket från den till den externa hårdisken att allt går segt som tusan så det får bli en annan dag.

För övrigt så vurpade jag lite för första gången denna "vinter" men det gick bra, alla armar och ben är i behåll och fungerande. Det som var värst var att det var mest blött ute bara.

Nu ska jag hitta på något att göra tills jag ska iväg på skolan igen för fysik lab inte riktigt peppande måste jag säga och antagligen blir det lab rapport på denna.

Inga kommentarer: