När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, oktober 13, 2010

Jag blir besviken varje gång, när ska jag lära mig att dom är idioter?!

Jag klarar verkligen inte av Skebo! Det går bra att bo i en lägenhet men så fort jag måste ha kontakt med dem så brinner jag av.

Idag trodde jag att det skulle vara kul att komma hem för då skulle vi ha en ny kran i köket som inte läker och nya köksluckor men vad jag egentligen kommer hem till är skitigt helvete.

Det är sågspån och damm över hela golvet i köket och matplatsen sen när jag tittar in i köket så är det "högar" med sågspån lite här och lite där och ja, damm överallt även här.

Visst nu ska jag erkänna att jag missade att läsa den sista lilla meningen som står på lappen att man gärna fick tömma lådorna före och visst så skulle jag väl ha tänkt på det men när dom kastar in lappen i brevinkastet sådär vid 16 tiden dagen innan så kan dom inte förvänta sig att man ska hinna städa ur hela köket (och med det menar jag tömma alla lådor och plocka bort allt som står framme) tills dom kommer morgonen efter.

Och när jag då ringer till skebo så har dom ingenting att säga utan dom vet ju inte exakt hur det ser ut, utan då kopplade dom mig vidare till de som gjort jobbet och vad ger det ändå?! Vad ger det att jag tycker att det ser för jävligt ut efter att dom varit här?! Inte gör dom något åt saken, dom säger bara att dom inte har någon skyldighet att städa efter sig. Grovstäda ja som ta bort lådorna och sånt efter sig men all skit dom lämnar som sågspån det bryr dom sig inte om.

Det är jävligt dålig stil, kul nu är det bara för mig att ställa mig och städa efter dom. Som om jag inte har annat att göra...?

Inga kommentarer: