När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, september 26, 2010

Blä!

Jag var så nära! Men det gick inte hela vägen. Någonting liknande magsjuka måste det ha varit som Simon hade eftersom jag också fått en släng av det men inte alls som han. Han spydde hela natten mot torsdag och sedan var han inte alls nå pigg den dagen. Jag kände inte riktigt igen honom när han knappt klarade av att dra på smilbanden när vi såg något kul på TV.

Fredagen vad bättre för hans del, lite mer liv och rörelse och lite mat här och där och när jag väl klarade mig undan dessa 2 dagar att inte känna av någonting så trodde jag att jag hade klarat mig men lördag morgon vaknade jag vid kl 6 och ett hugg i magen. Jag går upp på toa lättar på lite tryck och gaser och sedan lägger jag mig igen.

Det var inte alls så farligt egentligen men jag blev mer och mer tagen allt efter dagen gick, på förmiddagen hade jag mat lust, jag ville äta massor men det var inget som jag kunde komma på att jag ville äta! Ingenting, inte ens sötsaker, godis, glass nånting. Sen så fram mot kvällen hade även matlusten försvunnit och jag måste stundvis rätt dåligt men aldrig dåligt i den form som att jag ville spy, jag hade mest bara ont i magen och den var helt ur balans!

Men så idag när jag vaknade så kände jag ingenting och så känner jag mig piggare, jag tror till och med jag ska ta mig en dusch och sedan gå ut i det fina vädret. Jag tänkte ta med mig kameran också. Så det känns rätt bra att det är bättre också med tanke på att jag imorgon har labbar på skolan som är obligatoriska och jag inte "får" missa!

Men det blir ändå en lugn dag vill jag lova!

Inga kommentarer: