När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, augusti 03, 2010

Ja men nu börjar det hända saker! :D

Jag sitter och tänker att det vore kul att få läsa vad andra håller på med men kommer då fram till att jag inte skrivit något själv och det är ju inte riktigt rätt.

Helgens höjdpunkt var hel klart lördagen som spenderades på inflyttningsfest i Bureå, hos Micke och Camilla. Jag kan inte hjälpa det men jag ser alltid fram emot deras fester eftersom att dom innehåller lekar, och dessutom kuliga sådana. Jag kan inte hjälpa att jag sedan också blir taggad till tusen och alltid MÅSTE vinna! Som tur var så vann då mitt Blåa lag! Och jag måste säga att jag tror inte att jag aldrig har varit så bra på lekar som då. Jag börjar med att ta hem en delad första plats (för mitt lag) i en ballong lek. Men dels så hade vi lite handikapp eftersom att vi redan var 1 man kort i vårat lag och sen så var det jag ensam kvar på blåa laget mot 2 killar från röda laget. Gissa om jag fick springa som en tok! Men jag lyckades att smälla en ballong av dom och därav gick upp på delad första plats! Mycket bra jobbat av mig.

Sedan så var det en hel del papper med kluriga grejer så som namn på människor som man kan flytta om bokstäverna på och göra arbeten av dem. Vilket jag var rätt duktig på, det gick rätt bra. Sen så den klassiska, när man ska komma på vilken svensk stad som gömmer sig i de engelska namnen tex, Live a long time (Borlänge). Den klarade vi också fint! Och massa mer kluriga papper.

Sen så hade vi också en kubbstafett som jag måste säga att jag faktiskt ägde i. Jag gjorde då vad jag kunde för mitt lag. Tyvärr, så kom vi bara tvåa i just denna del tävling men jag kan säga att jag prickade alla mina 3 kast och det är jag sjukt stolt över för det brukar jag aldrig göra annars!

Så det var musiktävlingen det hängde på där man kunde roffa åt sig en massa poäng men med otrolig tur så lyckades vi behålla ledningen och så vann vi! Jeeej.

Det var lördagen det, sen så har jag även tagit mig en tur till Falkan och badat och läst bok vilket var otroligt skönt! Inte alls så mycket folk eftersom att det inte var något super toppen väder men tillräckligt bra för att det var skönt att ligga i solen!

Igår måndag, så fick vi äntligen nycklarna till våran lägenhet! Jippi men jag var så nära att vilja dräpa kvinnan på Skebo när hon kommer tillbaka efter att hon skulle hämta nycklarna och börjar med att säga "nu är det så här...". Jag trodde allvarligt att hon då skulle säga att vi inte skulle få nycklarna och jag var nästan beredd på att döda. Men ja, det visade sig att förra hyresgästen hade lämnat in alla nycklar utom 1 (även fast det redan fanns 5 nycklar, kan tilläggas att det var en tant som bott där och att antagligen hade alla barnen var sin nyckel) men eftersom att det är så mycket som ska göras i lägenheten nu så är det inget akut att fixa exakt nu så vi tog nycklarna och styrde stegen mot lägenheten.

När vi väl kommer dit så ser vi att det är en man med arbetskläder som just går in i vår port och så står det en typ container full med skrot och så ber vi till gud att det är vår lägenhet som får denna makeover! Och visst hade vi tur, 2 män hade varit där sedan 7 på morgonen och börjat riva upp mattorna och slita tapeter! Så när vi kom in var det ju inte riktigt super rent om vi säger så men jag blev så jäkla lycklig över att dom satt igång! Så vi ska hålla oss lite undan nu och sedan mot slutet av veckan så åker vi dit och ser hur det ser ut och kanske börjar flytta in lite grejer. Men vi har sagt att så länge dom jobbar på i lägenheten och försöker få den fixad så fort som möjligt kommer vi vänta med att flytta in alla grejer. Och det var dom väl lite glad över, men köket går alltid fylla för där ska dom inte göra något.

Ja då nu återstår det bara saker som, adressändra vilket jag gjorde på internet nu men måste väl in på skatteverket och AF, banken alfakassan osv! Sen så ska jag nu ner på skebo en sväng till och bråka lite med dem för att vi inte kan få tag i våran bovärd så vi får inte veta vilket förråd som är vårat när det är 2 st med samma nummer i vår byggnad och sen så måste vi få veta var vi läser av vår ström. Självklart gick vi bara tillbaka till skebo igår när vi inte fått tag på människan och då skulle dom se till att få tag i han och att han skulle ringa upp. Men än har inte det hänt så nu ska jag ner och inte gå därifrån förrän jag har fått veta det jag behöver. Om än vi inte kan flytta in så ska jag då fasen kunna fixa allt annat som ta kontakt med Skekraft och internet osv. Men ja, vi får alltså se hur detta går.

Så nu ska jag ner på stan!

Inga kommentarer: