När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, augusti 27, 2010

Full fart hela dagen!

Haha vilken dag. Inte blev den som jag tänkt inte. Mitt mål med dagen var att ta mig till någonstans där jag kunde köpa snittblommor 3 st för att vara exakt för att sedan dra hem och fota. Jag har nämligen siktet inställt på 3 bilder som ska upp i en tavla med 3 "platser". Oftast har jag fotat liggande och annars hade jag väl egentligen bilder som jag tycker dög men ramen är inte på det sättet, alltså för att tavlan ska vara bred på längden så måste bilderna vara stående och om dom skulle vara liggande så blir tavlan väääääldigt lång och jag tycker inte det var så snyggt. Så ja, köpa blommor enkom för att fylla dessa platser i rätt format och så måste dom ju som passa tillsammans!

Men så ringer Malin och "överraskar" mig och så kom det på tal att jag tänkte ha en tävling på inflyttningsfesten och att det hade varit kul med ett pris. Och då kom Malin genast med den braiga idén att jag skulle göra priset av makaroner, eller en pokal av pasta och måla den i guld. Så det blev en väldig fart på Malin in till stan för att möta upp mig för att fixa detta!

Och som vi letat efter guld färg, vilken som helst hade till slut gått fint. Fast vi fick ju faktiskt tag i en spray sen vilket underlättade en hel del! Och eftersom att bara 1 kan få pokalen och man är lag så får de andra makaronhalsband.

Jag har tagit lite bilder på hur vi bygger denna pokal men dom får komma upp efter festen annars tycker jag att det blir lite spoiler om man kan se den redan före evenemanget. Men tackar tackar Malin för all hjälp!

Och blommor hann jag också med att köpa så fotat har jag också gjort men jag ska ge mig på det i morgon också då jag hoppas på att det kan vara lite ljusare ute så man får lite bättre förutsättningar!

Nu ska jag laga en lampa och hjälpa Simon med mat :)

Inga kommentarer: