När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, juli 09, 2010

Jo, jag lever men har ingen tid för dator just nu!

Då var det väl dags att ge ifrån sig lite livstecken. Jo, jag lever men det är mycket som ska hinna med nu när man kommer tillbaka från Norge. Dels gick hela måndagen åt till att fixa en hög med papper på bla AF (som tog en evighet!) sen så har vi flängt fram och tillbaka en hel del. Vi har hunnit med Luleå, burvik, Källbomark, mamma och pappa och stan. Jag passade på att köpa mig en cykel på biltema så den har jag monterat ihop, med lite assistans av pappa men jag gjorde själv jobbet. Han bara påpekade när jag hade gjort fel :P

Sen så har vi fått en lägenhet! Och i går var vi och skrev på kontraktet för den. Den 1 augusti så har vi en lägenhet och den ligger i ett av husen vid OkQ8 vid balder så de var helt perfekt, det är svårt att få det bättre än så. Nu är det mycket som ska göras i lägenheten så som tapetseras i alla rum utom köket, måla taken och byta mattor i alla rum var det väl? förutom vardagsrummet där det är parkett. Lite skeptisk var jag till att allt detta ska göras på "våran tid" alltså när vi får flytta in och visst är det lite mycket grejer som ska göras så jag ville att dom absolut skulle kunna säg när saker och ting skulle göras så jag vet för jag har ingen lust att bo där när allt detta är igång. Så jag hade hoppas på att dom skulle kunna göra allt före vi flyttar in och att vi då skulle slippa att betala hyra, men nu funkar det ju aldrig så på skebo.

Vi måste ta över lägenheten och stå på kontraktet för att dom ska göra denna "renovering" så då är det väl allt vacker att göra det. Men fan tar det längre än en vecka kommer jag bli förbannad! Jaja, det läser sig när vi sen går till skebo för att träffa denna dam för att bestämma tapeter och grejer när jobben ska beställas. Men så länge dom gör klart sovrummet först kan vi ju ställa in sängen där och då går det ju leva där =sova i lägenheten sen får man väl hålla sig lite undan. Bara man har lite kläder och kan göra lite mat i köket och det skulle väl inte vara något problem där skulle inte något åtgärdas.

Nu är det bara så att Simon vad den som var på visningen så jag har ingen aning om hur lägenheten ser ut annat än planlösningen så välja tapeter kommer väl inte bli det lättaste!? Jag över väger att gå förbi och knacka på och fråga den människa som bor där nu och jag bara möjligtvis skulle få komma in en jätte snabbis och se hur den faktiskt ser ut så har man ett hum om vad man ska göra av detta. Annars så får jag helt enkelt tänka på vad vi har för möbler och välja tapeter ut ifrån det och då inte har någon aning om hur det egentligen ser ut på väggen.

Men det löser sig, lägenheten verkar ju ska bli riktigt fräsch i alla fall så det blir skoj!!

Nu är det ju också festivaltider och jag som hade bestämt mig för att hoppa bungyjump men dom verkar inte ha det i år tyvärr, snyft. Men nu ska det laddas för 2 dagars i alla fall, vi får se hur det går det där. Hoppas att det i alla fall inte regnar i kväll så är jag nöjd! :)

Ses ute i myllret i kväll då!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till lägenheten=) Härligt för er!!! Hoppas ni får en toppenskoj 2 dagars!!!

Hoppas vi får till det med Liseberg och Göteborg nu i sommar. Hade varit superskoj!


Kramar Malin