När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, juni 05, 2010

Någonting måste jag väl skriva här?

Jag har inte så där jätte stort sug att skriva just nu. Jag tycker inte att det finns så mycket att säga, desto mer att göra. För det börjar ju dra ihop sig till flytt snart, Simon jobbade sin sista dag igår. Han är jäkligt nöjd i alla fall. Fast det blir han som får göra det mesta med flytten när han är hemma och jag jobbar.

En sak som jag kan säga är att jag har skickat in en bild till en fototävling. Så det ska bli kul att se hur det går. Jag hade gärna lagt upp bilden här på bloggen men det är ändå lite känsligt ämne. Jag har nämligen frågat om lov och fått tillåtelse av föräldrarna till ett barn på jobbet, dessutom inte mitt barn utan Thereses barn, att skicka in en bild på "henne" till en tävling med just temat barn. När dom är nog generös och låter mig skicka in ett bidrag så känner jag att jag inte behöver visa bilden här. Jag tycker ändå det känns nog fel att faktiskt skicka in bilden, eller att fråga om att få göra det. Det är ju inte det som är min arbetsuppgift på dagarna.

Men det känns kul att föräldrarna tycker att det var ok, ett krav vad dock att hennes namn inte skulle bli känt och det ser jag som en självklarhet. Hade det varit mitt barn så hade inte jag velat ha det över hela internet.

I alla fulla fall så är det en helt amatörmässig tävling. Det är Min Tur, Panasonic och SvD som har gått ihop och fixat en liten "foto kurs" som man hittar på internet och till varje "lektion" så har dom också en tävling med temat på lektionen. Nu är det bara synd att jag inte "hittade" detta förrän nu så att jag bara hade chans att delta i sista tävlingen dom har, men det man kan vinna är en kompaktamera från panasonic och så äran. Samt att bliden kan bli publicerad i en tidning och lite sånt.

Så jag tyckte att det lät helt klockrent att få pröva sig lite. Jag blir inte alls ledsen om det inte går bra mest för att jag inte utgår ifrån att ta SUPERBÄSTIGA bilder som en professionell fotograf när jag är på jobbet. Vilket självklart gör att bilderna jag tar inte är dom bästa i världen men jag tar dom för föräldrarnas skull och för att det är kul, sen att jag tycker att en bild var så pass fin och visar så mycket personlighet på ett av barnen är bara ett plus och varför inte försöka sig på en tävling? Det skulle vara sjukt kul om man kommer någon vart med den. Men jag har inga riktiga förhoppningar.

Men nu är det bara att vänta och se hur det går.

Kom på att jag inte behöver lägga upp bilden här men kan länka till den i tävlingen så klicka här för att se mitt bidrag :) Tyvärr så går det inte att rösta utan det är en jury som bestämmer.

Inga kommentarer: