När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, juni 30, 2010

Ännu ett inlägg utan bilder denna gång.

Det ända jag vill säga nu att, nu är jobbet avklarat. Dom söta föräldrarna överraskade med gofika och en present innan vi slutade för dagen, sista gången vi slutade för dagen. I alla fall alla vi tillsammans. Det var i alla fall jätte mysigt och skoj, då blir man glad.

Så nu är det över, jag har sagt mina hej då men det känns ändå som att ja, jag kommer inte fatta hur mycket jag kommer sakna alla förrän senare och då kan man ju inte säga det för att chansen är förbi. Men jag hoppas dom förstår att jag har uppskattat tiden, det ända negativa jag har att säga om jobbet är endast att dom små knattarna är smittospridare till tusen och sjuk blir man, så är det bara!

Men allt viktigt är inte över, det ändå som finns kvar för mig att göra innan jag åker hem är fixa med lite papper. Blanketter och grejer som ska vara gjort för att jag ska få räkna min tid här i Norge som jag jobbat fast flytta över till Sverige. Och sen så har jag gjort en anmälan på min fot och då visar det sig att jag saknar några papper tror jag. Eller att det är fler papper som ska fyllas ut tydligen, kanske? Jag ska slå en pling i morgon. Sen så hoppas jag innerligt att kontoret på mitt förre jobb inte har tagit ferie än men jag anar oråd och tror att dom har det, jag undrar starkt på om jag kommer få feriepengar från dem eller? För jag har inte fått dom tidigare så då har jag antagit att jag ska få dom nu.

Även fast jag många gånger tänkt att jag borde ringa så har det som aldrig blivit av förutom en gång men då var inte den rätta personen där självklart. Och så har jag glömt bort det igen tyvärr. Det kan hända att det kan bli liiite knepigt för min del om jag inte får min ferielön faktiskt med tanke på att jag ändå har räknat med att få den i sommar, annars vet jag inte riktigt hur jag ska klara mig fram till jag förhoppningsvis får gå skola.

Men i morgon ska jag ta en välförtjänt sovmorgon i alla fall till kl 8 :)

Inga kommentarer: