När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, april 18, 2010

Vad jag har pysslat med den senaste tiden.

Jaha, då är helgen snart över, den så mamma och pappa egentligen skulle vara här och hälsa på men samma som för alla andra som skulle ut och flyga fick de allt vackert bara vara hemma, eller som de som skulle flyga hem, vara strandsatta.

Mamma och pappa får försöka hitta någon annan gång att resa hit värre än så är det inte. Men då kan man tänka på tex, Therese som jag jobbar med, hennes föräldrar har varit i Egypten och skulle egentligen flyga hem i torsdags eller fredags men det fick dom ju inte. Så då fick dom bo på lyxhotell några extra nätter men nu ser det ut som att dom får flyga till Athen och sedan så måste dom åka tåg eller buss resten av vägen hem. Jag vet inte hur peppad jag hade varit på den hemresan? Men självklart kan det ju ha varit värre.

Så vad har då jag riktigt pysslat med nu i helgen. Fredagen så blev det inte alls mycket gjort, självklart glömde jag min kamera på jobbet som jag var sjukt peppad på att greja på med efter jobbet. Vi var på en tur med jobbet på dagen då jag tog lite bilder så jag var riktigt sugen på att se hur de blev och sen pilla på med lite andra bilder men hur var de möjligt när den låg kvar på jobbet? Jag skickade ett meddelande till ena föräldern för att fråga om dom var hemma och jag kunde komma förbi och hämta den, men jag fick som aldrig något svar och jag var riktigt otålig. Så jag knallade helt enkelt upp till jobbet och självklart var dom ju inte hemma. Attans pannkaka. Då var det bara att gå hem igen för att äta pannkaka. Men då fick jag svar att dom skulle vara hemma på kvällen och vi tänkte besöka pojkarna så då passar det bra att på vägen svänga in. Men då skulle inte pojkarna var hemma på kvällen så då gick jag upp till jobbet igen enbart för att hämta min kamera, så min fredag gick jag till jobbet 3 gånger, fråga är hur värt det var? Men träning är det att gå i den där mördarbacken i alla fall!

Igår så tränade jag och självklart är det sjukt skönt, sedan dolade jag på en hel del hemma och ville testa en ny grej med mitt hår. Vilket tog ett bra tag men haha jäsiken vilken volym jag fick. Kvällen skulle vi spendera tillsammans med bland annat Therese som jag jobbar med och hennes kille och vänner till dem. För övrigt så bort Therese och Jimmy som hon är tillsammans med i Skellefteå, hon är dock från Karlskrona (tror jag det var, Skåne i alla fall) medan han är skelleftebo och sjukt olik sig. MYCKET trevlig var det även fast jag där ett tag var beredd att bara vända och gå, men det är inget som jag behöver skriva här i offentligheten. Jag hade i alla fall försökt snygga till mig och ibland så känner jag att det kan bli lite overkill, i alla fall nu när jag är van att se mig så sjukt osminkad hela tiden, men jag tog en bild innan vi gick i alla fall. Nu är den visserligen redigerad också men inte så farligt, bara lite till det bättre ;) men jag har hejdat mig, hade jag gått lös helt hade inte mina fräknar fått vara kvar och dom sitter ju kvar och jävlas med mig ändå.

Idag tänkte jag ju att jag skulle träna men redan igår på kvällen kände jag att det började kittla så där illa i halsen så nu är en förkylning ett faktum, nu vet jag att det dröjer väl en eller två dagar till innan det bryter ut men halsen är verkligen avslöjande varje gång. Och eftersom att alla tjatar om att det är som farligast att träna när man har ont i halsen så sitter jag få här vi datorn i stället idag och tänker ordna upp bland alla mina bilder. Bränna ut och sådär så att inga förhoppningsvis försvinner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Linda vännen. Jag har inte ditt telefonnr. Hör av dig! :)
Kramar

Anonym sa...

Åh detta är jag som lämnade den den anonyma kommentaren då jag sade att jag inte har ditt telefonnr. Jag är sämst på att komma ihåg att skriva under mitt namn.
/sofie J