När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, april 29, 2010

SATS-ning beach 2010, here we go.

Sådär så ska Linda sätta igång med SATS-ning beach 2010.

Det har jag egentligen satsat på väldigt länge. När jag gick gymnasiet i 2:an måste det har varit så tränade jag pilates och aerobic i Bureå måndagar och onsdagar om jag inte minns helt fel. Och instruktören vi hade då, otroligt duktiga Hannele hon sa på första pilates passet att man inte alls behöver sätta målen för nära så som beach 2006 som det var i det fallet utan hon sa "Beach 2010". Och sedan blev det något som en skämt men vi sa det ändå alltid på träningarna. Beach 2010, det ligger rätt bra i munnen och är väldigt bekant på det sättet, klart det är så om man började säga det redan 2006.

I alla fulla fall så slutade jag träna i Bureå och varför kommer jag inte riktigt ihåg men jag gissar att det har med 3:an att göra och säkert Simon också. Så ja, jag var väl inte sådär väldigt aktiv där ett tag och så föll beach 2010 i glömskan. MEN det är ju nu det gäller, fasen alltså. Det här tränade jag för för 4 år sedan är inte det lite sjukt?

Dock så känns det faktiskt inte sådär super bra eftersom att jag borde ha kommit längre fram kan man ju tycka, eller tycker jag. Och jag är väl inte alls i närheten av att vara fit för beach 2010. Så nu ska jag sätta igång på riktigt, både för att jag känner att jag tappar en del på träningen nu och fan, det här ska bli bra så nu ska jag sparka mig själv i baken och lägga om lite rutiner för nu ska det tränas!

Som det ser ut nu har jag tränat (allt detta stämmer förutom då jag varit sjuk, då jag inte har tränat alls och de senaste gångerna har det varit 1 veckas uppehåll) 4 gånger i veckan. Tisdag, torsdag, lördag och söndag. Egentligen hade jag nog föredragit måndag men då är det så JÄVLA mycket folk på gymmet och många tänker nog måndag, början på veckan, vi tränar för att få en bra start och när det är så mycket folk där då får man inget gjort så då bestämde jag mig rätt fort att så blir det inte. Sen så är det viktigt att ha vilodag mellan passen men lördag söndag är undantag men då tränar jag ändå inte samma muskler, annars har jag delat upp passen så att det är rätt många dagar mellan ett pass som berör samma eller nästan samma muskelgrupper. Självklart är det inte helt sant eftersom att "man alltid använder tex mage och rygg oavsätt" men nu menar jag de muskler som är tanken att träna.

Ja, i alla fall så tisdag tränar jag axlar och biceps, torsdag ben, lördag bröst och triceps sedan söndag så är det varannan vecka en grupptime som jag går på (pga att det är olika instruktörer varannan vecka och det är bara den ena som är bra, eller hon är förövrigt den bästa som jag haft tror jag) annars så kör jag lite allt i allo och försöker få med kondition och pilates.

Men det där håller inte, för jag får för lite tid, egentligen vill jag träna så att jag kör ett pass och sedan antingen kondition eller pilates, men det orkar jag inte ens lite när jag alltid går på gymmet direkt efter jobbet (utan att äta). Så då är jag död rätt fort och jag vet att om jag inte går hem och äter så kommer jag knappt kunna komma mig hem och än mindre hålla en någorlunda kroppstemperatur så man inte fryser ihjäl eftersom all energi då är slut. Så nu blir det ändring.

Så som jag gör idag så har jag kommit hem från jobbet och det första jag gör är att äta en gröt och nu sitter och låter den sjunka för att få energi och sedan ska jag iväg på gymmet och spendera kvällen där i stället. Detta tror jag är en rätt bra ide för jag har mycket tid på mig, jag behöver alltså inte skynda mig hem eftersom jag måste äta utan jag kan ta tiden att träna passet, jag kan köra pilates och kondition om jag vill eller antingen eller. Sen så är det nog inte alls lika mycket folk där lite senare om jag minns rätt så det är också bara bra att man kan göra vad man vill utan att måsta köa.

Så nu har jag väl smält maten en del tänker jag och ska gå på gymmet och mjukstarta med pilates och sedan träna ben. Dock kommer jag inte kunna gå i morgon det är jag nästan helt säker på, jag gissa på träningsvärk!

Inga kommentarer: