När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, maj 03, 2010

Lite missnöjd är jag nu!

Jag måste säga att jag är rätt nöjd med mitt jobb, det enda som är är ju att det är barn med massa snor och hosta, förkylning och bakterier men så är det ju alltid oavsett så för att komma undan det måste man ju ha ett helt annat jobb. Men nu idag känner jag att jag faktiskt blir lite irriterad!

För att snabbt förklara så jobbar jag på en barnehage med 3 avdelningar på 3 olika ställen och på varje avdelning så jobbar det 1 assistent och det är 3 st barn. Avdelningarna är hemma hos ett av barnen i avdelningen. Jag tycker det funkar fint, man har en trillingvagn så man sätter bara barnen upp i den och så gör man vad man vill, eller man har möjlighet att göra vad som helst, förutom att åka buss och trikk eftersom att vagnen dock är för stor.

Hur som haver, så kan det hända att man får ett extra barn om en assistent i en annan avdelning är sjuk, för då kan det hända att barnen i den avdelningen placeras ut om det är möjligt.

Och idag då vi verkligen inte har någon som HELST mat kvar i våran avdelning och ALLA vet att vi har handlingsdag på måndag så frågar dom nu om jag kan ta ett barn extra och ska jag handla går inte det. Men nu har det krupti fram att detta har föräldrarna vetat i förväg att assistenten skulle vara borta denna måndag. VA FAN kan dom inte säga till i förväg så hade jag handlat på fredagen så jag visste att i hade mat!!!

Inga kommentarer: