När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, april 22, 2010

Nya brillor i välkommen hem present kanske?

Jag har nu funderat på det ett tag och ena halvan av mig säger att det är liiiite synd men andra halva tycker nästan bara att det är kul egentligen men jag har som kommit fram till att om jag ska studera kommer jag kanske behöva nya glasögon.

Dom jag köpte innan jag åkte hit, visst är dom fina och jag har faktiskt använt dom men jag har inte haft så stor användning för dom egentligen eftersom att jag inte har kört bil och har inte direkt behövt läsa på långt håll så som det skulle bli om jag nu "börjar om i skolan". Men jag är nöjd med dem men har dock kommit fram att dom faktiskt är något smala vilket kan störa mig i bland faktiskt, det hade jag inte räknat med. Jag vet att det är kan vara störande till en början men man vänjer ju sig så var det när ja hade glasögon när jag var liten men jag tror att jag använder mina lite för lite för att vanan ska sitta i. Varje gång blir det nästan som att man måste vänja om sig lite på nytt, vilket känns lite tråkigt.

Men det jag tänker mest på är att om jag ska titta på en tavla eller se på oh eller kolla på någon som pratar på lite längre håll är bara faktumet att jag ser bättre med mina glasögon men om jag samtidigt ska anteckna kommer jag nog bli tokig för då kommer det nog bli som att när jag tittar fram ser jag genom glasögonen och när jag antecknar kommer jag titta under dem. Inte sådär jätte bra dom gånger jag prövat det. Så det finns en möjlighet att det blir nya brillor i sommar, men inte mig emot när man kan få ett par billigare än vad ett par jeans kan kosta!

Så jag började spana redan nu faktiskt. När jag köpte mina sist så provade jag ett par som jag nästan ångra nu i efterhand att jag inte köpte även fast dom jag har nu var mina favoriter, så då tänkte jag att jag kan köpa dom andra nu, hehe men icket finns dom kvar så lite besviken är jag faktiskt och om jag nu tänkte köpa ett nytt par så ska dom inte alls kosta med än 550 kr det är ungefär max gränsen tänker jag och då fanns det inte så mycket att välja på annan än ungefär alla på favoptic. Så vi får se om jag hittar några nya favoriter då, men nu tänker jag stort i alla fall och attityd för jag har ju redan dom pena ;)

Mamma får säkert spunk när hon läser detta, jag bränner mycket pengar nu tydligen.

1 kommentar:

Maria sa...

Så det blir så att ni kommer hem ändå =) ska ni jobba eller ska ni bara glida runt och ha det bra?
lite synd bara att vi går om varandra, jag åker ner till karlstad i maj nån gång och blir nog kvar hela sommaren =/