När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, mars 25, 2010

Sängvägen till jobbet kanske, för personlighetsmässigt passar ni inte in!

Förlåt men jag känner att jag blir bara så jävla förbannad. Allvarligt om man jobbar i en butik då ska man ju sälja saker eller har jag fel? Det kommer komma in kunder och det är dom som köper alltså dom som man ska sälja till. Om än du inte är just så motiverad exakt hela tiden då kan man fan ändå vara trevlig i alla fall!

Jag är på jag efter något som man kan mäta mer exakta volymer alltså i ml men så jätte lätt är det väl inte att hitta men man måste ju försöka i alla fall. Så jag knallar in på en butik som säljer lite allt möjligt, det är lite långsökt jag vet men ibland överraskar dom, tänk typ rusta aktigt. Ja jag är ute efter ett mått men ser i stället en digital våg. Detta har jag länge funderat över och införskaffa men egentligen har jag inte haft någon riktigt anledning för även om jag skulle inbilla mig själv om att jag skulle använda den så skulle jag inte göra det, bara första veckan.

I alla fall så kommer jag behöva en våg om jag ska lyckas med mina framtida planer om lite egen naturkosmetik och när denna såg ok ut på förpackningen och verkade ha massa bra egenskaper för hela 198 kr så är det kanske värt en chans men samtidigt känner jag hur B-igt bara skriker om den så för säkerhets skull så tänker jag fråga om lite "information" före jag köper den, för det stod inte så mycket på förpackningen.

Så jag frågar först om den mäter i exakta gram som 2 eller 3 gram eftersom att detta är väldigt viktigt. Och jo, men det ska den göra fick jag till svar så där lagom engagerad och irriterad. Men jag är fortfarande inte helt övertygad över denna vara och jag vill inte köpa den för att sedan öppna förpackningen för att sedan bli besviken över den inte var "så bra" som det skulle vara och då vill jag ha möjligheten att kunna lämna igen dem. Och med öppna förpackningen menar jag då, öppna lådan se på den genom plast om det är så och läsa instruktionerna Så min nästa fråga var då, om jag köper denna kan jag då öppna och bara kolla på den och lämna tillbaka den om jag inte är nöjd. Nej, men det går inte då kommer vi inte kunna sälja den igen. Nä men självklart förstår väl jag det, jag tänker inte använda den utan bara se på den. Så jag säger då, ja men jag kan inte bara titta på den, jag tänkte inte använda den i så fall. Vilket svaret var, nej men det går inte då är förpackningen bruten och vi kommer inte kunna sälja den igen. Jag tror fortfarande inte att hon fattar vad jag menar så jag säger, ok, man kan inte ens läsa instruktionerna till den. Vilket hon svarar, nej, men det går inte den är förseglad och öppnar du den går den inte att sälja. Även om hon inte sa alla svar helt spydigt så säger kroppsspråket väldigt mycket och hon utstrålade inte värme och välkomnande vill jag lova. Sen att hon såg på mig som om jag var en idiot det hjälper ju inte heller.

För övrigt vad som irriterar mig mest är att hon tjatar om att den är förseglad och man inte får öppna förpackningen. Jag fattar sånt, det är inte det men denna förpackning var inte alls förseglad så jag tänkte bara försiktigt öppna den och om den då tex var inplastad innuti och det var "förseglingen" så skiter jag i det, den vill jag inte öppna jag vill ju bara läsa instruktionerna och varför jag inte skulle kunna göra det undrar jag fortfarande. I morgon överväger jag att gå dit och öppna den försiktigt i butiken och faktiskt se hur det ligger till.

I alla fall var det sjukt irriterande att hon inte var trevlig och säkert gärna skulle ha kastat ut mig om hon fick.

Inga kommentarer: