När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, februari 26, 2010

Ny hemkommen.

Jag känner mig glad och nöjd. Efter att ha kämpat mot denna förkylning som slagit sig både här och där på muskler och hals och näsa så har jag lyckas sova om natten och vaknar och känner mig som en människa. En så pass vanlig människa att jag idag bestämde mig för att det var nog med soffasittande och skulle ge mig ut i denna värld. Jag kom så långt som till mitt förra jobb och satt där och pratade och hejade på dem där, bara 3 barn (!!) resten var på ferie, vilka rackare. Sedan blev det bestämt att jag skulle åka hem en sväng och snabbvila och äta något för att sedan åka ner på byen när Lene slutat jobb för att joina henne.

Hon skulle nämligen träffa en väninna som jobbade fram till 18.30 och så kul är det väl inte att underhålla sig helt själv så jag hängde med henne. Och gud så skönt det var att vara bland civilisation, människor och saker och kläder. Tiden gick utan att jag direkt han tänka mycket på den och helt plötsligt var klockan dags för att Lene skulle träffa hennes väninna. Dessa 2 jenter var hungriga så dom skulle minsann äta något och eftersom väninnan som för övrigt var svensk hade jobbar på Friday's så ville hon självklart dit och äta. Snälla som dom var erbjöd dom mig att följa med vilket jag tackade ja till. Ja menar någon gång gör det väl ingenting om man äter ute och betalar svinmycket pengar för mat, så ja!

Sjukt svårt hade jag att välja när jag satt där, det kändes som att jag inte fattade vad hälften av maten var och hälften var "för dyr" och hälften var sjuk onyttigt. Så vad väljer man, jo men till slut bestämde jag mig för att ta kyckling tacos. Beställningen gick iväg och vi satt och pratade och skrattade och väntade.

Lene började uttrycka hunger och förklarade att hon senast åt kl 13 idag och ville som ha maten. Jag var inte riktigt sådär hungrig som jag borde vara mest tror jag för att jag var på ett "nytt" ställe och skulle äta, allt var så spännande. Hur som haver så passerade servitören några gånger och bad oss om ursäkt att det tog tid och så och att maten var på väg.

OCH till slut kom den efter kanske ca 50 minuters väntande och 3 hungriga magar på hugget så kastade vi oss över maten. Varav vi också då fick höra (mest eftersom att då Helena hade jobbat där tidigare) att en stund efter vi gjorde våran beställning så var det några andra som gjort exakt samma beställning och när våran mat var klar så hade den gått ut till fel bor alltså dom som kom efter oss. Dom måste ha fått sin mat jävligt fort alltså. Så vi fick "vänta för 2". Men så var dom inte sämre på detta ställe än att säga att vi fick maten för halva priset för att dom sällt till det lite och att vi väntat så länge.

Det måste jag ändå kalla service. Då ha jag gick nöjd och belåten från Friday's och betalade endast 77 kr för mat och dryck. Ja vad jag egentligen betalade för var bara maten för drickan fick vi gratis, sedan betalade jag faktiskt 100 kr för att vara schysst och dricksa lite. Egentligen var det bradålig service men jag blev så glad över så billig nota att jag kände mig "rik" och givmild. Hela notan för oss alla 3 gick på enbart 231 kr, det är vid dessa tillfällen som man ska vara sen som "betalar för allt".

Nu är jag i alla fall hemma och ska mysa lite innan jag lägger mig. Simon lyser med sin frånvaro och jobbar över.

Inga kommentarer: