När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, februari 10, 2010

Det här ska jag fan-i-mig ta hem!

Sådär då har jag kommit mig hem efter intervjun och det känns riktigt bra faktiskt, nu var detta mer bara som en liten "för träff" och sedan så kommer jag bli kontaktad om en intervju som blir mer djupgående om dom känner att jag är en person för jobbet. VILKET JAG HOPPAS!!

Jag har alltså varit på en arbetsintervju på ett SATS senter där stillingen är Selger/Medlemsrådgiver. Ända sedan jag började träna på SATS så har jag lekt med tanken om att fan vad kul det vore att få jobba där och har sedan dess flera gånger hållit mig uppdaterad och läst på hemsidan om vad de söker för personal. Men det var inte förrän jag bestämde mig för att jag skulle sluta som barnehageassistent som jag faktiskt sökte något jobb.

Jag fick mig en arbetsintervju på SATS Sagene som respesjonist och jag tyckte det lät helt toppen och dom lät glada och skulle höra av sig men det har de fortfarande inte gjort. Detta var måndagen veckan före jul och senast den 23 skulle allting vara bestämt, hur det lät på dom så väntade jag mig snabba svar, men som sagt dom har fortfarande inte ringt. Skit i det då tänker jag och har sökt jobb vidare.

Även fast jag nog alltid hade hoppas på att få jobba i resepsjonen på SATS så kan det ju inte skada att söka andra jobb som dom har ute som man inte behöver vara personlig tränare för osv och ja heltider. Så utan att egentligen FÖRSTÅ vad man egentligen skulle göra som Selger/Medlemsrådgiver så sökte jag det i alla fall, det kan ju aldrig skada! Och ja se där, jag fick mig en intervju. Dock, vad jag egentligen inte visste när jag sökte är att detta jobb är snäppet högre än resepsionist, jag kommer alltså bossa lite över dem om jag får jobbet. Denna stilling är den som är mer "salgansvarig" så får jag jobbet är det min uppgift att se till så att vi når upp till alla salgmål. Plus att man också kommer jobba i resepsjonen men också som rådgiver samt att man kommer har kontakt med ledarna.

När jag satt där och hon berättade allt så tänkte jag för mig själv och HARRE GUUD detta har jag sökt och fått komma på en arbetsintervju till, utan egentlig utbildning eller något som säger att jag är kvalificerad för jobbet. Hur skulle jag klara detta? MEN fan alltså, det handlar bara om inställning, jag hoppas verkligen att jag skulle få detta jobb och då ska jag kicka ASS. Jag får ju självklart lära mig jobbet, det är inte så att jag kommer dit första dagen och så ska jag bara jobba utan att någon egentligen säger vad jag ska göra, då skulle det vara riktigt tufft. Nä alltså, inställning, inställning, inställning.

Jag ska ha detta jobb och jag ska fan göra det BRA också. Ps. som en liten extra information, hon som nu har jobbet och ska sluta heter Sandra och kommer från Sundsvall, SVERIGE är bäst! ;P Ds.

Inga kommentarer: