När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, januari 29, 2010

Inlägg 60, tyvärr inte så positivt.

Mitt 600 inlägg tillägnas NAV, jippie!

Allvarligt, jag trodde att ja hade allting på det klara att nu skulle det lösa sig. Med tanke på att lag var tvungen att fixa från att skriva mig här i Norge och papper som skulle fyllas i och all väntan på att saker och ting ska gå igenom.

Jag trodde allt var fixat och att nav hade alla papper de behövde för att godkänna min ansökan men tydligen inte för idag så ringde det en kvinna från nav och frågade mig om när jag sa upp mig själv. Och det är något som jag inte direkt har dokumenterat annat än att jag skickade ett mail till Tone för att vi hade en överenskommelse Och nu denna kvinna säger att hon måste får veta när jag sa upp mig för att räkna ut när min uppsägelsetid skulle vara slut för att det spelar roll från NÄR jag faktiskt ska få mina dagpenger. Jag vet att man har 2 månadres karens men som jag har förstått det hela så ska det räknas från det att man slutar jobba och ja det datumet som man skriver in sig på nav som arbetssökande.

Men nu kommer hon och säger att det inte alls är säkert att så är fallet utan även om jag slutar jobba tidigare så kan det hända att dessa 2 månader räknas från det datum då min uppsägningstid slutar, vilket innebär i mitt fall då att jag egentligen har 3 månaders uppsägningstid. JA om jag inte hittar ett jobb nu då, ja då går jag helt utan pengar i detta land i 4-5 månader helt plötsligt.

FAN också! Dock hade jag nu otroligt tur och fick tag i Tone före nav så nu kommer detta nog ordna sig ändå eftersom att det hela helt grundade sig på en överenskommelse med Tone så har vi gjort en ny nu som jag hoppas ska lösa allt.

Men detta vill jag lova fick min mage att bara vända sig RÄTT upp och ner och ja, kanske inte är på topp just nu. Skit också, även fast jag söker jobb nu hela tiden finns det ju ingen garanti för att jag kommer få ett jobb hur fort som helst så ja, vi får se helt enkelt.

Jag hade ju nu lovat mig själv att jag inte skulle behöva att ett jobb inom dagis/barnehage men det blir kanske så i värsta fall ändå.

Inga kommentarer: