När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, december 11, 2009

Nu har jag och göra i helgen! :D

Ha ha snacka om service på det där stället. Mitt lilla paket som jag beställde, refläxskärm och effektfiltret har kommit. Jag trodde inte alls att det fanns en chans att de skulle komma före helgen, det hade jag inte haft en tanke på och eftersom att jag var så säker på det så hade jag inte ens tänkt kolla posten idag. Vi får ändå post så sällan så det är inte direkt så vi behöver kolla varje dag men ändå så gjorde jag det idag och tacka gudarna för det! Det gjorde min helg!!!

Självklart så öppnade jag refläxskärmen och den går att vika ihop så att den blir rellativt liten, jag var bara inte helt säker på hur man gjorde och innan jag vecklade ut den så försökte jag som komma ihåg ungefär hur det såg ut så jag skulle kunna lyckas vika ihop den. He he men inte lyckades jag med det själv inte. Utan det var ju bara att googla och se om det fanns någon smart människa där ute som faktiskt lagt upp bilder, och jo visst var det det. Så nu har jag min refläxskärm med 80 cm i diameter ihopvikt till kanske 25-30 cm iaf. Förstå om man inte fått ihop den, vad plats den skulle ta :P

Så nu bjuder jag på lite bilder. Observera att jag är nytränad och nyäten och inte alls visar min frächaste sida på bilden, jag övervägde att inte vara men eller att redigera bort mig eller blurra mig men, vat te hek jag är ju ingen modell direkt.

Här har vi den, refläxskärmen men hela rymdes inte. Den går att vända in och ut och få andra färger också.
Här har vi mitt filter som ska makro-tilla mina bilder lite.
Utan filer.
Med filter. Kameran håller jag på samma avstånd (ca) och även zoomen är lika, ingen större skillnad i alla fall. Så då kan man ju tydligt se att filtret påverkar rätt så mycket, det zoomar som ganska mycket själv först redan och sedan så blir bilderna ljusare också men sånt går ju redigera.

Inga kommentarer: