När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, december 18, 2009

Julklappar är en pain in the ass att köpa ibland men roligare att få!

Nu är helvetet över, nämen allvarligt. Jag blev så störd över att jag inte visste vad jag skulle köpa eller hittade något bra så jag nästan började gråta på vägen hem från stan när jag sprungit runt som en skottspole och ändå inte handlat något. Nödlösningen var Storo och ja, nu har vi något och jag vet inte om det är det bästa men det får duga. Det får duga till vardagsbruk och det här FÅR man kracha helt enkelt.

Nu har just Simon lämnat lägenheten för att handla öl och åka till Rille som han har jobbat med. Han ska lämna detta ställe och åka tillbaka till Stockholm och medan Simon är borta ska jag passa på att slå in hans julklapp, för när ska man annars hinna med det? Annars är han ju alltid hemma.

Nu i veckan har det också trillat in en del små julklappar från föräldrarna. Och kul är det, eller ja det är ju alltid kul att få julklappar men denna tiden på året är nästan den bästa vad det gäller detta jobb för det är nämligen nu som folk visar att dom uppskattar en! Tack och bock för allt fint och ja jag har öppnat dem redan men av den anledningen att jag ändå inte tänker ta med mig dem till Skottland för att det antagligen inte ska få plats så då fuskar jag, vem är förvånad? Jag tänkte att jag faktiskt kunde lägga upp bilder på det jag har fått. Men en sak kan jag ju säga.

Jag fick ett presentkort av min arbetsgivare eller Tårnsvalen som jag jobbar åt och det var 200 kr på H&M, ja det var väl helt ok, det är ju alltid något men det pinsamma tycker jag är att jag fick 300kr i presentkort på en "inredningsbutik" (läs: liknande Duka) och HALLÅ, jag fick mer pengar av föräldrarna till ett av barnen än vad jag fick av min arbetsgivare. Snyggt byggt, hade jag varit arbetsgivare och fått veta det hade jag skämts!

Nä nu ni, dags för julklappsinpackning och sedan Assassins Creed II när jag äntligen är kvitt Simon från lägenheten så han INTE kan spela! See you :)

Inga kommentarer: