När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, november 17, 2009

Sitter och skrålar en hel hög med olika sånger.

Åh, jag känner mig lite julig och pysslig. Vi ska ju faktiskt ha ett Lucia tåg på jobbet och så det är dags nu att börja förbereda barnen och försöka lära dem sånger så nu har jag suttit och googlat en massa och hittat massa skoj.

Massa sånger som man sjöng när man var liten fast inte kommer ihåg det typ mer än en rad eller två. Super kul, och inte bara jul sånger heller. Jag är helpeppad och har skrivit ut en massa texter på jul sånger sen även vanliga sånger också som vi kan sjung sen. Sen håller på på att pjåta ihop en jul skiva som jag ska ta med till jobbet som vi kan lyssna på.

Detta kan fortsätta i onändlighet! :D

Plus att jag har fått lära mig ett och annat nu också och jag har ju faktiskt typ vare här över förra julen eller jag har i alla falla hört en del norska julsånger och självklart så har dom väl en del lika som oss. Nu tändas tusen juleljus, stilla natt och sånt men när jag hör dessa låtar så tänker jag ändå att dom typ i grund och botten är svenska men haha nej nej. 2 st vet jag är norska ursprungligen men nu kommer jag inte ihåg vilka det var, det kan ha varit några sånger som är mer barnvänliga.

jaja, hur som haver så sitter jag och nöter julsånger! :D

Inga kommentarer: