När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, oktober 02, 2009

Simon tycker inte att jag var duktig!

haha det pinsammaste ever! Jag gjorde just en hemsk felrigning. För det första så skulle jag ringa till Rene och han är i Sverige så till hans svenska nummer. Men jag har ju en hyfsat ny telefon så när jag programerade in hans nummer på min nya telefon måste jag ha skrivit en siffra fel för helt plötsligt i luren hör jag, ton signalen och sen (sjungande röst) "It's a magic number" signal igen och "it's a magic number" sedan svarade en röst som (jag tror) sa, "Ja det är marko".

Vid det här lager är jag i panik och lyckas inte säga någonting och han säger "hallå" och då kommerjag på den braiga iden att bara lägga på. Simon som stod inte så långt ifrån frågade mig varför jag bara la på, vilket mitt svar var. "Jag ringde fel, haha och jag kom på den bästa iden när man ringer fel, man säger ingenting och bara lägger på", Simon svarar upprört "men VA är du en av dom där jävlarna som bara lägger på, dom ringer jag alltid upp!", och här försöker jag försvara mig med att säga "nä, men jag har aldrig gjort det tidigare det känns bara så mycket bättre att bara lägga på och inte säga att man pinsamt nog ringt fel." vilket han svarar "men det är bara så mycket bättre om dom bara kunde säga att din ringer fel för då slipper man fundera!".

Jag bara jaja, i vanliga fall kanske men detta var inget vanligt fall, för du hörde inte hur det var när jag ringde att han hade någon sån där väntetids musik "It's a magic number". Så fort jag fick höra det blev jag lite orolig för det har ju inte Rene haft för så redan då bådade det inte så gott. Simon tyckte väl mest att jag var klantig i alla fall för sedan när jag verkligen kollade upp vad Rene hadeför svenskt nummer så var det ju lite fel.

I alla fulla fall så efter jag hade pratat med Rene så skulle jag ringa hem till mamma och pappa och ja, jag går in menyn senast ringda för mamma och pappa ringde mig igår så då borde dom stå med, lätt snabbaste sättet tänkte jag. Och då kan jag väl tillägga att jag har touch telefon och när jag tryckte på Hem så trodde den först att jag skulle skrolla ned men det var väl lite mitt fel eftersom att jag inte var så noga på att jag faktiskt tryckte helt rätt men nästa gång ja då tryckte jag ju rätt på och ja så börjar det ringa.

Och den här gången så vad hör jag jo, ring ton och sedan en sjungande röst "it's amagic number" WTF PANIK, jag tittar på telefonen och jo det var det okända numret som min telefon på något konstigt sett trodde att jag skulle ringa upp. CRAP hur kan man vara så klantig att ringa upp samma fel nummer när man dessutom ska ringa till en helt annan person än första gången. Jaja, ett gott skratt fick jag mig då men pinsamt värre. Stackare som jag inte vågar säga något till att jag ringer fel, men min fördel är i alla fall att jag ringer från mitt norska nummer så det kommer ju bli lite jobbigare för han om han ska försöka ta reda på vem som ringer. Tänk om han ringer upp!?

Inga kommentarer: