När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, oktober 04, 2009

En skrivare rikare kanske?

Det känns lite onödigt på ett sätt ja jag vet men nu är det nästan så att jag måste. Det är inte så enkelt att skriva ut papper när man inte har någon skrivare och inte när vi känner någon här som har det. Hur ska jag då kunna skriva ut mitt CV och söknad och söka de jobb som man måste skicka in ansökan med snigelpost.

Ja så det blir nog att klicka hem en skrivare idag om jag nu lyckas med det förståss vill säga. Men det blir inte någon stor investering. En skrivare för ca 500 kr och den ska tydligen fungera bra när man ska skriva ut papper och så men haha gud så kul det är att läsa omdömen av andra användare av den.

Det är OTROLIGT många omdömen som faktiskt säger köp den inte men det förstår väl jag det när dom använder den för att skriva ut bilder, det är ju inte det den är tänkt för riktigt. Det står att den äter bläck allvarligt talat, om man måste köpa 3 patroner på 2 månader så då skriver man inte ut nått papper bara här och där, det är det ju en större konsumtion av papper det handlar om. Sen så var det en människa som hade köpt denna skrivare FÖR 500 kr och skulle använda den för att skriva ut sina bröllopsinbjudningar på. Men allvarligt, skulle jag skriva ut dom själv så skulle det vara på en riktigt bra skrivare som man vet är kvalité och inte denna som jag vet är bara till för enkelt användande som att skriva ut blanketter från internet eller bokningsbekräftelser eller så, inte bröllopsinbjudningar. Haha den människan fick den inte att skriva ut rätt utan text som var gulfärgad blev lila när den kom genom skrivaren. Jag är inte förvånad.

MEN den har fått bra omdömen också bla av en expert. Man får vad man betalar för så är det, jag ska inte ha den för att skriva ut bilder på, jag ska ha den för att skriva ut papper. Så som CV och ja, bekräftelser och sånt. Det duger den bra till.

Nu väntar jag bara på att jag ska lyckas ta mig in på net on net i norge, jag vet inte om jag har någon användare men det verkar så i alla fall och inte kommer jag ihåg det. Jaja, bara som inte har samma databas med uppgifter från Sverige för då vet jag att jag har det. Men vi ser väl.

Inga kommentarer: