När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, oktober 09, 2009

Flyga.

Jag sitter och kollar flygbiljetter över jul och nyår och så och jag blir faktiskt inte ens lite sugen på att betala dom summorna för att komma hem. Dessutom vet jag inte om jag kan fara eller inte. Jag hoppas på att jag ska få ett annat jobb och då har jag ingen aning om jag kommer att vara ledig eller inte och sen om jag inte får ett nytt jobb ändå så vet jag inte om jag får fara eller inte, inte nu.

Så det här med att boka biljetter kommer inte vara så roligt. Jag hoppas mer på att jag ska kunna fara hem efter jul, eller det kanske vore bättre före jul i stället då det inte riktigt är lika dyrt. Hur som haver så är min reservplan att man sätter sig på ett plan till Glasgow. Jag kollade pris dit nu med ryanair, och flygbiljetterna går på 100 nok tur och retur om man åker den 23 till den 27 december visst så tillkommer lite skatta och annan skit men det är fortfarande mycket BILLIGARE om man jämför med att flyga hem.

Just över jul är det ganska dyrt att flyga hem med sen kollade jag att flyga hem till skell (eller till umeå flygplats med norwegian) den 28/12 var det lite billigare och hem sen på måndagen den 4/1 så kommer man sig under 2000 kr att flyga. Jag blir ärligt inte sugen på att betala.

Måste man far hem? Men gud så tråkigt man skulle ha det här annars, eller?

1 kommentar:

Maria sa...

Jag ska kanske åka hem första veckan i januari, gör det du med!