När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, september 27, 2009

Självförstroende = Snygg?

Jag tror att många tänker att man måste vara snygg för att ha ett bra självförtroende. Jag säger FEL.

Så här tänker jag, klart att man inte alls måste vara snygg för att ha ett bra självförtroende. För många kanske det hjälper på vägen, att känna sig snygg så får man även en kick och bättre självförtroende. Men se, bättre självförtroende det behöver inte ens vara ett bra självförtroende.

Jag vill bara att folk ska förstå att var snygg är inte det som räknas, att ta hand om sig själv och göra dom saker som man själv VILL göra, det är viktigt. Gör inte det att man känner sig bättre och då även kan uppskatta sig själv och då är man på rätt väg till ett bra självförtroende? Tänk inte så mycket på vad du tror att andra tycker och tänker, var bara glad så kommer folk uppskatta dig.

Tänk bara inte att självförtroende är = snygg, för det är det inte.

Inga kommentarer: