När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, september 04, 2009

Det känns som ett litet dilemma.

Vad göra riktigt?! Nu är det ju så att jag och Simon har två "små"tjejer som bor här, tillfälligt. Dom söker jobb och lägenhet. För att förtydliga så kan jag säga att det är Simons kusin och hennes kompis och helt ärligt så tycker jag att det går bra helt över förväntan nästan till och med. Jag trodde att jag skulle bli spritt språngande galen vid det här laget men inte än i alla fall.

Nu till mitt problem, dom söker jobb, jag söker jobb. Nu har jag hittat mig ett jobb att söka och som jag skulle kunna klassa som nästan ett dröm jobb här, eller i alla fall att det skulle vara OTROLIGT roligt, men en mardröm för Simon. Jag ska söka det men grejen är den att jag inte vet om jag ska säga något om att jag söker jobbet eller om jag ska säga något så vad. Jag vet inte riktigt om jag vill att dom ska söka jobbet om jag säger något, jag vill ju liksom inte ha mer konkurens en vad jag behöver. Så nu kan jag inte gå omkring här hemma och vara glad och berätta om det braiga jobbet som jag har hittat och sökt och hoppas väldigt mycket på att jag ska få.

Det skulle kännas bajs om någon av dom fick jobbet, så hur gör man? Ska jag bara gå omkring och hålla det för mig själv och jubla i min lilla egna värld när jag har sökt det och bara hålla tummarna eller ska jag säga att jag har tittat ett jätte bra jobb. Jag kan ju som inte direkt säga, hey jag hittade ett skitbra jobb men jag såg det först så ni får inte söka. Det går ju inte. Hum, jag tror jag bara lämnar det obemärkt, jag ska nog bara inte tänka på det. En annan bra grej om jobbet är att dom inte har annonsera det på finn.no eller något sånt där typ måååååånga jobb hamnar utan dom har det bara ute på deras hemsida så man måste alltså komma på iden att där vill jag jobba, så då måste jag kolla på deras hemsida om jobb, det är det ändå inte så många som gör tror jag.

Men vad är det för jobb då? Jo, Simons värsta mardröm jobb i en skobutik vad annars?! En heltid rätt så centralt och allt så det är enkelt att ta sig dit. För att minska risken för att andra ska sno och söka jobbet så skriver jag inte vilken butik, det får ni veta sen. Men i alla fall så stod det inte en mailadress i annonsen dit man kunde skicka sökand så då knallade jag in i butiken idag och frågade om det fanns. Och jag gissar att jag pratade med rätt människa så det känns bra för jag fick en adress, hon var svenska och så pratade vi, eller rättare sagt hon ställde några frågor som hur länge jag har varit i Norge och hur länge jag tänkte stanna. Om jag redan har ett jobb och lite sånt, så det kändes nästan som en mini intervju. Så jag HÅLLER verkligen tummarna för att jag skulle få detta jobb! Det vore helt jäkla fantastiskt kul, tänk er SKOR! Jag ska jobba med skor, sälja och tänk jag kan köpa själv förhoppningsvis med rabatt också, bling bling! ;)

Inga kommentarer: