När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, september 05, 2009

Shopping utflykt idag.

Idag har det blivit shopping, vi drog hela gänget i lägenheten (alltså jag, Simon, Mia och Jenny) till Sandvika storsenter som ska vara bland det största i norden typ. Så då måste det ju vara bra liksom. Simon som egentligen skulle hitta sig ett par bra byxor som han kan gå i och använda till vardags han hittade väl egentligen inget annat än en mössa från H&M för ynka 49 kr. Jag däremot, för mig blev det värre.

Det började med en typ skjorta, fin var den och tanken med det är att jag kan ha den och se "bra ut" om jag ska på arbetsintervju tänkte jag. Man ser liksom lite sofistikerad ut men lite avslappnad typ. Den köpte jag på Vero Moda för 199 kr. Sen så blev det en jacka på H&M, en sån mellan jacka som är bra och ha nu innan det blir kallt. Den jackan jag hade den kastade jag för att den var onödig och sliten så nu blev det en ny för 299kr (men det är ju fortfarande ett riktigt bra pris). Efter det slog jag på stort med hela 5 par sockar för 79 kr tror jag. Sockar behövs alltid och jag tycker att alla jag tar på bara är nästan helt slut hela tiden.

Sen så var vi inne på Din Sko och tittade runt och så hittade jag ett par fina vinterskor, en stövel som var fodrar meden liten kilklack. Riktigt fina också och dom gick loss på 299 kr och jag trodde att det inte var sant när Simon sa att det var dom snyggaste skorna han tyckte att jag hade provat på LÄNGE. Dock så hittade jag bara en 38 som var trång och så gick jag till kassan och frågade om den fanns i större storlek. Då fick jag höra att den går bara upp till 38, smart Linda, det var en barnsko. Jag går tillbaka och Simon blir besviken, för det blev inget köp av sko tyvärr. Annars var det han som sa att jag SKULLE köpa dem. Hur lättmanipulerad är man?! Hade dne funnits i 39 hade jag köpt dem, så nu kan man ju se det som att jag sparat 299 kr.

Vidare så hittade vi till Ökonomi sko, där jag köpte mig ett par stövlar för hela 199 kr, inte dom finaste men de duger gott. Speciellt i detta land där det mest verkar regna nu för tiden och bra att ha på jobbet vill jag lova. Efter detta kläckte jag ur mig att det nu är dags för mig att sluta men... så var det inte. Inne på Gina så hittade jag mig en mysig cardigan som jag ska leva i i framtiden. Den kostade hela 199kr.

Så här i efterhand så kan man väl säga att jag är ganska nöjd och jag tycker att jag har fått mycket för pengarna och nu så kommer jag inte direkt ha ett behov att handla mer. Jag känner mig nöjd.

Så där vid 4 tiden började vi röra på oss hem och när vi kommer till bussen och kliver på så får vi en liten chock. Jag som var HELT säker på att man kunde åka på månadskortet ut till Sandvika hade fel, det ligger ju faktiskt ute i Baerum (utalas Bärum) och då gäller ju inte vårat åkort för endast Oslo. Men värre än att vi betalade en tillägsbiljett var det inte. Så på vägen till Sandvika hade vi ju faktiskt tjuvåkt lite men hem tog vi oss och vi kan ju vara tacksamma att vi faktiskt fick veta hur det låg till så vi alla inte hade åkt dit på en kontroll och måsta betala 750 kr på plats eller få en räkning på 900kr. Då 39 kr inte alls så farligt längre.

Men nu är vi väl hemma och då tänkte jag bjuda på bilder på mina inköp.

Jag börjar med en bild på Mia när hon provar skor, observera hur bra sockarna matchar med skorna.
Detta är skorna som inte blev mina, ja jag vet heeeeeeeelt kass bild men ändå.
Detta är mina ny astövlar, haha inte snygast i världen men ändå söta.
Här har vi mig i jackan, observera att jag har en svart "kläning" under så det är lite svårt att se var jackan slutar.
Detta är "skjortan", den med ett svart bälte till jeans.
Detta är min nya cardigan, super mysig. Inte så nygg bild på den dock, den gör sig bättre på.
Till sist mina sockar, randigt har jag upptäckt är lite roligt på fötterna så så blev det.

Inga kommentarer: