När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, augusti 06, 2009

Slutar tidigt och då blir det banken.

Idag var jag förberedd på det fina vädret, helt otroligt. Som Simon sa när jag pratade med han på telefonen, vi har haft 4 veckors semester och knappt haft 3 fina dagar och ni har vi hunnit vara tillbaka i få se 4 dagar och 2 av dem har varit toppen. Skulle vi ha stannat?

Nej, det tror jag inte. Mycket har vi hunnit med att göra i sommar och det är bättre än bra väder, så de så.

Idag så delade vi upp dagen på jobbet eftersom att det bara skulle bli 4 barn idag så jag öppnade och slutade där mellan 12 och halv 1 nice vill jag lova, men det var inte så att jag sprang hem och la mig ute och solade utan jag var allt vackert tvungen att knalla i väg till banken. Där satt jag och väntade för att fixa en försäkring och visste hade väl dom en bra en. Den går loss på hela 1056 per ( * ) år och då blir det 88 kr i månaden, visst är det så att man blir ruinerad?! :P

Sedan i alla fall så har jag beställt ett till visa kort till ett helt nytt konto som jag ska använda som matpengar konto så med det visakortet så handlar jag bara mat för. Det blir otroligt mycket enklare att hålla koll på pengar på det sättet och då ser man ju faktiskt vad det kostar i månaden att äta.

Så jag har som varit duktig tycker jag, nu funderar jag på om jag bara så gå ut och sitta i solen och inte göra ett skit. Det känns lite dumt att jag har bestämt mig för att inte äta något onyttigt på en hel månad så en glass i solen är inte att tänka på, tyvärr. Men det är för det bättre, jag måste bli av med mitt sockerberoende som jag skaffade mig tillbaka nu när jag var hem över sommaren.

I alla fulla fall så ska jag sedan gå och träna pilates på sats hade jag tänkt. Det är helt otroligt att det är fint väder och nu dessutom så har jag fått sluta tidigt, dagen blir så mycket längre då!

( * )Nu, ni ser min lilla stjärna där brevid när jag skrev vad försäkringen kostar, akkurat (hihi) när jag skrev det där så ringde min telefon. Det var ett helt okänt nummer men ett norskt i alla fall så jag svaras så fint med mitt namn. Då var det kvinnan från banken Heidi heter hon till och med som ringde ang. försäkringen Det var så att dom hade lite problem med att fixa den när jag var där, just för att det är en helt ny försäkring och att typ systemet eller programmet som man ska fixa den i typ inte riktigt fungerar som det ska, så jag skulle bara skriva på papperen så skulle hon fixa det under loppet av dagen och så slapp jag sitta där och vänta. Så i alla fall nu så hade hon försökt fixa detta men det hon kom fram till med försäkringsbolaget var att försäkringen inte fungerar. Så vad hon har gjort nu är att hon har fixat en annan som ska vara som samma sak, täcka samma grejer och så men usch då. Då gick den upp lite i pris, hela 8 kr om jag inte minns fel vad hon sa. 96 kr i månaden skulle den kosta, ja vad ska man säga?

Det är ju egentligen inga pengar det handlar om, herre gud det är ju som fått, gratis nästan. Så visst går väl det bra, jag kan ju inte få en försäkring som inte finns för att det inte fungerar. Så nu har vi en försäkring som kostar 96 kr i månaden och om jag och Simon dessutom ska dela på den så blir det ju ingenting.

Det känns som en bra dag det här i alla fall och i morgon så kommer jag också att sluta tidigt, då ska jag och Simon dra ner på, jag hoppas typ Majorstuen och ta en fika men inga onyttigheter var det så då får det bli en smoothie, så vi hoppas på lika bra väder imorgon också!

Inga kommentarer: