När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, augusti 22, 2009

Kom igen nu!

wiiiiiiiiiie, just nu är jag överlycklig! Jag har sökt lite jobb här och där nu kan jag väl säga mest för att det jag har bara verkar bli sämre och sämre vad det gäller "förmåner". Som att nästa sommar kommer vi ha öppet en vecka längre = en vecka kortare semester för mig, sedan så sägs det att dom flesta andra dagarna som vi har haft ledigt som påsk, då kommer vi bara vara ledig de röda dagarna inte hela veckan osv. Det är inte ens säkert att jag är ledig de dagarna mellan jul och nyår så då är det inte ens säkert att jag kan komma hem. Men positivt med jobbet nu är att jag har lugnare barn, det är större med bättre plats mer leksaker och mer förvaring för dem. Föräldrarna är också rätt bra. Så det är inte bara dåligt, MEN!

Jag har fått mail om att komma på en intervju på tisdag dock kan det kanske bli lite svårt och i värsta fall om det inte går att fixa (dom ville att jag skulle komma 10.30) att jag kommer loss från mitt jobb då eller att intervjun kanske inte går ta lite tidigare så tror jag banne mig (jag vet otroligt omoraliskt och BARA FEL säkert olagligt också) att jag sjukanmäler mig eller att jag bara tar dagen ledigt. Vi får se, men jag hoppas mer på att jag bara får komma tidigare och att typ kl 9 eller lite tidigare OCH så byter jag med Lina så jag har sent pass och tar bara ut en komptimme. Jag håller tummarna.

Förövrigt glömde jag att säga vad det var för jobb. Det är för Hertz, hyra ut bilar. Det kan väl inte vara så svårt? Men jag tänkte faktiskt att jag skulle lyckas med detta! Och än bättre tänk om man får bra rabatt på hyrbilar om man jobbar själv, passar väl bra för oss som inte har någon bil om vi nu skulle få för oss att vi behöver en! Sen så är det nere i sentrum av Oslo också. Nä det här jobbet tänkte jag kamma hem! Jag måste bara jobba på det här med uppsägningstid från mitt nuvarande jobb, jag tror att jag har 3 månaders men då tänkte jag att om jag hittar någon som tar över mitt jobb direkt efter mig då kan det väl inte vara något problem! Någon som vill ha ett jobb?!

Inga kommentarer: