När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, augusti 10, 2009

Jobbet.

Ok, så här är det. Nytt dagis fast ett likadant inom samma företag så det som ändrar sig är platsen och barnen och vem man jobbar med. Första veckan har passerat och snart ska jag gå och börja på min andra. Jag jobbar med en kvinna kan man väl säga men så gammal är hon inte. Kanske där runt 27 eller så. Hon väntar barn och har väl passerat 3 månader nu. Hon kommer ursprungligen från Litauen men är otroligt bra på norska tycker då jag men jämför man henne men en norrman så hör man ju definitivt skillnad. Hon är trevlig och så men det är ju inte riktigt samma sak som att jobba med Anette för vi var ju jämnåriga, men inga problem eller så.

Dock så är Lina sjukskriven denna vecka och det antar jag har något med barnet och hennes kropp att göra. Så denna vecka jobbar jag med tjejen som jobbade på dagiset innan mig. Jätte trevlig och 1 år äldre än mig och jag tror det kommer gå jätte bra.

Veckan som var så var det 5 barn som mest vilket var helt toppen tycker jag för det är enklare för mig att lära känna barnen då.

Nu är jag tillbaka från jobbet, det blev ett avbrott mitt upp i allt för att jag var tvungen att gå till jobbet, så jag fortsätter där jag slutade. Sen blev vi bara mindre ju längre veckan gick. Barnen börjar mjukna lite men är fortfarande lite sådär skeptiskt. Det tar ju alltid ett tag innan de kommer känna sig helt trygg med mig.

Dom här småisarna är också söta men jag tror alltid att mina första kommer att vara speciella! Så kan det gå. Jag tycker i alla fall att det börjar gå bra och jag börjar själv hitta runt lite och det är bara att inse att jag tror att vi har mer befogenheter än vad jag har trott tidigare. Så det blir kanske att styra upp föräldrakaffe nästa vecka.

Idag i alla fall så har jag skrattat en hel del med Mailin. Mest för att jag förklarat en del skillnader jag har kommit fram till mellan det svenska och det norska språket och hur något så lite och nära ändå kan bli SÅ fel. Men kul var det.

Sådär det får duga, annars nu ska jag skärpa mig och försöka komma igång med bloggandet igen som vanligt.

Inga kommentarer: