När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, augusti 05, 2009

Här flyttas det snart.

Egentligen så borde jag skriva om hur det är på det nya dagiset och så men det kommer, vi tar det till helgen så kan jag ha en lite utvärdering. I stället väljer jag att skriva om att en liten tyngd lättade igår då Oskar ringde och sa att dom fick huset och med det menar jag, hyra ett hus. Om dom inte hade fått det så hade vi måsta trycka ihop allt från Oskar och deras lägenhet i våran + vårat förråd och sedan även låta människor bo här. Snacka om trångt när vi redan har grejer i våran lägenhet och förråd.

Tur säger jag för jag är inte sugen på att bo så, utan i stället så flyttar grabbarna till ett hus som ligger bara en bit här ovanför, tar sådär 10 min 1 kvart att gå. Tydligen var det jätte stort så dom var riktigt sugna. Och detta innebär att om vi inte hinner hitta en lägenhet till när vi flyttar ut så kan vi alltid kracha hos dem först.

Men nu är det ju så att för oss är det egentligen inget problem att hitta lägenhet för om man tittar nu så finns det ganska många som faktiskt är ok MEN eftersom att vi har 3 månaders uppsägningstid så är det för tidigt att kolla lägenheter nu. Alla lägenheter som finns ute nu har inflyttningsdag nu i augusti eller första september. Vi har pratat med snubben vi hyr av om det är ok om vi skulle flytta ut tidigare om vi hittar en lägenhet men det var det inte så vi måste vänta tills i november med att flytta.

Men då vet ni det i alla fall. Nu ska jag återvända till min frukost sedan ska jag skriva klart ett CV och skicka in för att söka ett jobba. Igår för övrigt sökte jag ett nytt jobb som att jobba för typ en studentförening och hyra ut lägenheter, det lät faktiskt riktigt kul. Så jag hoppas jag får byta jobb.

Ses.

Inga kommentarer: