När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, augusti 03, 2009

Go morgon världen.

Usch jag är lite trött just nu, så kul har det inte varit att stiga upp idag. Just precis exakt i detta tillfälle så lyssnar jag på webbradio och fick just höra att någon har blivit skjuten här i Oslo på Töjen och sedan en till människa på Töjens t-banestation. Happ, det är väl inte så konstigt när det är knark-kvarteren.

Jag är inte alls i närheten kan jag lova så om det är någon som tänkte på det så är det lugnt. Nu har jag börjar röra ihop frukost och jag kan säga att jag är inte ALLS sugen. Nästan hela semestern, förutom typ första veckan så har jag egentligen bara ätit 2 mål mat nästan. Vilket har att göra med att vi typ har stigit upp ungefär varje dag vid 10 tiden och när vi då har käkat så blir det ju både frukost och lunch och sedan middag. Sen blev det kanske någon macka eller nåt någon kväll men jag kan lova att jag inte är ens lite hungrig nu när jag sitter här vid 7 tiden och inte har ätit mat så här tidigt på nästan 4 veckor.

Vi får se hur min jobbdag går idag, på ett nytt dagis men inom samma företag så det enda jag byter är egentligen bara lokaler och så blir det ju nya barn. Dock så vet jag inte alls hur det kommer att bli med barn idag. I fredags ringde Tone här ifrån Norge och sa att jag skulle jobba som vanligt och att det skulle komma barn, men egentligen när jag pratat med Lina assistenten som jag ska jobba med så har hon sagt (detta var innan jag for till Sverige för sommaren) att idag den första dagen efter sommaren så ska vi ha planleggingsdag och att det inte alls ska komma några barn, så nu vet jag inte vad föräldrarna är informerade men i alla fall så skulle Lina vara på jobbet vid 9 tiden och före det så löns det inte att jag far dit för jag har ändå ingen nyckel så jag kan ändå inte ta mig in.

Så lite sovmorgon blev det egentligen för min del om jag ville, men samtidigt så finns det så mycket att göra nu på morgonen så det är bara bra att stiga upp i tid. Sen så får vi se hur jag kommer att hitta och så måste jag ta reda på med vilken t-bana jag ska åka med osv. Här regnar det i alla fall ute nå så det blir väl ingen sån där jätte spännande dag. Jag hoppas att det INTE ska komma några barn idag då kan man kanske fara hem tidigare.

Nej hörrni, nu ska jag försöka äta min frukost. Vi ses senare.

Inga kommentarer: