När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, juli 04, 2009

Stockholm i långa drag, fast egentligen korta.

Hej, nu är jag tillbaka! Det har blivit några dagar utan att jag har hört av mig men det har mest bara farit för att jag inte orkat se till så att jag kunnat "låna" internet. Men nu så. Stockholm var det.

Här har jag nu varit sedan i onsdags och jag tycker att jag har hunnit med en del, kanske inte direkt så mycket som man egentligen skulle kunna ha gjort men jag har haft kul även om jag mesta delen har varit själv eftersom att Malin jobbar.

Men i stora drag så har det varit så att jag anlände hit till city vid ca 10 tiden på onsdagen. Då hade Malin så vackert fixat att Chrille (henne kille) skulle komma och hämta mig och guida mig lite som till lägenheten så att jag skulle få lämna mina väskor. Sedan vilade jag mig en liten stund innan vi begav oss till Malins jobb för att säga hej. Så då fick jag se henne slita i Saluhallen på Östermalmstorg. Sedan så underhöll jag mig mest hela tiden med att gå runt i centrum i butiker tills mina fötter var helt ömma. Det blev så att jag reste i mina flipp flopp och gick runt med dem en hel dag, jag är nästan lite stolt över att jag inte fick skavsår ens.

Sedan på kvällen så blev det bio, äntligen Ice age 3 3D och det var ju premiärdagen till och med, som vi dessutom höll på att missa. Nu nämner vi inga namn här men vi var lite sen från lägenheten så vi hann inte hämta ut biljetterna vi bokat och det var snuskigt mycket folk som stod och köa, jag har aldrig sett så mycket folk på en bio tidigare och ha då i åtanke att jag har sett film på typ Europas största biosalong i Oslo som rymmer över 900 pers.

I alla fall så fick vi platser och briller sen var det bara att se och övertrött var jag efter att ha stigit upp halv 5 på morgonen, men filmen var skoj fast jag kan väl nästan erkänna att det inte är så att man MÅSTE se den i 3D för SÅ många utpoppande ur rutan var det inte. Efter det begav vi oss bara hem och sov, i alla fall för min del.

Sen var det då torsdag då Malin var ledig, då planen först var Grönan men eftersom att Malin hade fått veta att det skulle vara en sån jobbkväll/picknick fest som dom ville att hon skulle komma på så skulle det bli lite tajt så vi tog oss i stället tid för att fara till Fjärilshuset i Hagaparken. Det var riktigt skoj faktiskt, dock där så trodde jag att min kamera hade pajat även fast den hade varit inne på service alldeles nyss. Men jag hittade till slut problemet och det gick ju lösa men där ett tag höll jag på att flyga i taket. Det blev i alla fall några bilder så det kommer, men kanske bara inte idag just.

Fredag så jobbade Malin men då gav jag mig ut på stan själv med ett mål om att hitta mig en cardigan/kofta som är snygg som man kan ha till en klänning sådär till fest som jag nu hade tänkt ha på bröllopet i sommar. Det gick väl sådär, jag hittade en grej som kanske skulle funka, jag vet inte hur bra den skulle passa till min klänning egentligen men jag köpte den för att den var på rea, hela 99 kr kostade den. Jag gick runt en hel del och försökte liksom göra så mycket av staden som möjligt så att jag inte skulle missa någonting. Sedan där vid halv 2 tiden åka jag och mötte upp Malin för lunch. Varpå Malin säger att man faktiskt kan åka ut till Arlanda gratis på SL kortet och då kanske snabbt så skyndade jag mig iväg för att hinna säga hej till sötnosen som skulle befinna sig på Arlanda mellan ca 16 - 17 tiden.

Alltså, fredag var den dagen som Simon skulle flyga hem till Skellefteå från Oslo så då kunde jag inte låta bli att fara dit när det inte kostar mig annat än en del tid. Det var otroligt kul att se min sötnos eftersom att jag egentligen aldrig fick säga hej då eftersom han sov på morgonen när jag for så tidigt. Så nu fick vi ta igen några minuter innan han var tvungen att gå genom alla kontroller och till gaten.

Sen så åkte jag tillbaka och fick veta att Malin hade fått sluta tidigt, kvällen spenderades framför tvn med tvspelet även fast det var fredag, mest eftersom att Malin åter igen skulle jobba dagen där på.

Så lördag då jobbade Malin tidigt vilket innebar att hon även slutar tidigt. Jag i alla fall hade fortfarande siktet inställt på en cardigan/kofta för jag vet inte om jag var helt nöjd med den jag tittat, så jag fortsatte där jag slutade och gick i affärer. Inne på Zara hittade jag mig en till liknande kofta aktig sak, tyvärr så är båda kortärmande men blir det kallt så får man väl sedan ta på sig jackan helt enkelt. Så den köte jag också för 99kr, på Zara hittade jag mig även ett par shorts som skulle kosta 79 men som när jag kom till kassan bara kostade hela 59 kr. Det tycker jag är helt godkänt eller vad säger ni?

Nu när jag gått runt i butiker här så har jag blivit grymt sugen på att köpa mig en klocka, mest för att alla Ur&penn butiker har fett med rea som typ 50% på allt. Så man kan hitta sig riktiga kap, men ingen har helt och hållet känts klockren så då tror jag endå att det får va. Det är ju inget jag MÅSTE ha, jag tror att det mest bara är en sån där kul grej att handla. Men jag måste ju hålla hårt i slantarna. Hur som haver så efter Zara så åkte jag ut till Globen och tittade på den, och som åskådare av Globen IRL på nära håll så tycker jag verkligen inte att det var direkt mycket att se. Dom hållar på att bygga om en del runt om och så så det var faktiskt inte alls så speciellt kul tyvärr.

Sedan så var jag less, att konstant gå om kring i sthlm flera dagar i streck blir lite tröttsamt så jag tog mig tillbaka till lägenheten och väntade på att Malin skulle komma hem eftersom att hon skulle sluta tidigt. Väl i lägenheten så undersökte jag hur mycket pengar jag hade kvar och jag som hade hoppats på i alla fall ca 500 kr fick veta att det var knappt 300. Aj aj, jag som VERKLIGEN har försökt att inte spendera pengar på onödiga saker men pengar går när man är i huvudstaden, det har ju varit sånt som åk kort och inträden och grejer. Sen ska jag ju äta mat också. Men men, nu har mamma gett mig ett litet bidrag för tillfället som hon sedan ska få tillbaka sen när jag har pengar själv. Så nu klarar jag mig i alla fall när vi ska på Gröna lund i morgon.

Så det är var dom händer i morgon, Gröna lund. Gud vad kul det ska bli, hoppas bara att det INTE regnar så är jag nöjd. Bilder det kommer så fort jag har tid att ladda upp dem bara. Så troligtvis i morgon. Nu ska jag göra mig klar för sängen, jag behöver verkligen akut på toaletten nu. Vi ses.

Inga kommentarer: