När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, juli 23, 2009

Luleå igår hundvakt idag.

Igår var en kanondag, dock så började den tidigt, i alla fall om man jämför med när vi har stigit upp annars. Redan 08.10 gick bussen från busstationen som skulle ta oss till Byske där vi skulle bli hämtade av Simons far för att ta oss till Källbomark för att sedan låna bilden av dem och köra till Luleå.

Vi styrde stegen mot Luleå för att hälsa på Ronnie och Mia som dessutom just har fått tillökning med en liten Tilde. Super kul var det och lillan var söt även om jag föredrar bäbisarna när de är liite äldre så som när dom kan fokusera mer på människor och kan reagera mer om man pratar med dem eller så. Men sånt kommer, herre gud hon var bara 3 månader gammal.

Det blev mycket prat och skratt. Sedan så blev det en runda minigolf och jag som alltid brukar vara sämst i allt vad sport och spel och tävlingar är så gick det ändå förvånansvärt bra. Jag började min runda med en 2:a sedan en 7:a. Efter det blev det 2, 7, 2, 2 och sen gick det bara utför. Dom sista hålen var bara 7:or. Men jag kom inte sist i alla fall det stod Simon för. Så lite stolt blev jag att jag inte kom sist även om jag före spelet hade bokat den platsen bara för att vara på säkra sidan.

Sen blev det middag på Allstar den nya sportbaren som öppnat och som ska vara som O'learys och med god mat, men det var väl ingen aha-upplevelse men dåligt var det inte.

Efter det så styrde vi bilen tillbaka till Källbomark för att hoppa på en buss som skulle ta oss tillbaka till staden. Sedan så hade David hört av sig och frågade om vi skulle hitta på något när vi kom tillbaka så då blev det Skipbo. Enkelt och underhållande.

Där vid 23 tiden så började man vara riktigt trött och vid den tiden så kom David på att vi inte skulle spela Skipbo längre utan att han skulle hitta på nya spel med kortleken. Och som vi skrattade. Det var fruktansvärt kul att höra David förklara hur han hade tänkt. Det första "spelet" som han kom på var faktiskt ganska kul och något som jag faktiskt skulle kunna spela. Men det blev lite väl invecklat när han kom på det andra.

För ungefär så här var det eller fick vi förklarat, man ska han en hör som man ska ta 10 kort till och sen så ska man ta ett kort till och gissa rätt och gissar man fel så får man ta upp 2 nya kort, blir det rätt får man ta bort 5 kort. Sedan så om man får ett skipbo så får man välja eller nä så får man 1o sek på sig att få ner kortet från pannan när motståndaren brevid har tryckt fast det.

Otroligt kul var det, kanske lite väl invecklat och inte det bästa men det var kul att höra planen i alla fall.

Idag så har jag tagit mig hem till mamma och pappa och lånat bilen samt slagit in presenter. Medan jag gjorde det så blev jag och Simon hundvakter till lilla Harry. Han är super söt, verkligen. Så annars så har vi spenderat dagen med att leka med honom och vara ute och gå och lite sånt. Nu väntar jag faktiskt bara på att någon ska komma och hämta honom. Eller Simon sa att Annerli skulle komma och hämta han vid 6 tiden.

Nu ska jag nog ta och se om han vill gå ut en sväng det var ju en stund sedan sist. Ikväll ska vi i alla fall hälsa på Michaela ute i vad det nu heter som jag inte kommer ihåg. Men det blir när Simon är färdig med att hålla i thai-träningen.

Inga kommentarer: