När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, juli 18, 2009

Improvisera mera.

Igår så hängde vi även vid Johannes dator där vi såg massa klipp på youtube från Improv everywhere, helt otroligt skojigt är det att se ibland. Det är sjukt kul att se reaktioner på människor, vill ni ha en stund men bara dödande av tid men vill att det ska vara lite underhållande, titta på vad de har att erbjudan.

Tvillingar på t-banan, folk klädde ut sig som tvillingar och gjorde precis samma sak på t-banan.

För att förklara kort var de gör så samlas det en hög med människor jag antar på lite olika delar i USA och så improviserar dom, men dom får ju som ett uppdrag först som ska genomföras. Som på Central sation när alla ska gå inte som vanligt men se vid ett exakt visst klockslag så stannar alla upp, dom fryser och står helt stilla i 5 minuter. Helt sjukt duktiga är dom också, dom stod verkligen stilla även fast folk gick runt dom hela tiden och kollade konstigt. Jag hade inte kunnat stå helt stilla och än värre hålla min blick stilla.

Det är en jätte kul grej i alla fall och något sådan vore skitkul att delta i. Man kanske måste styra upp något i Oslo?

Igår kväll bjöds på glada människor och massa gamla klasskamrater och Miss Li. För övrigt så är min åsikt att hon är bättre live (dock så kan jag säga att jag inte har lyssnat på henne så speciellt mycket alls annat än lite på radion) men att hennes band bara blev jobbigt när alla skulle få köra solon som var minst 5 min långa. Jag mena det var ju kul den första minuten sen blev det bara jobbigt. Men ut över det var det riktigt bra, go stämning.

Nu ska jag ta och göra frukost.

Inga kommentarer: